Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Planten die onze rotstuin boeiend houden als de hoofdbloei achter de rug is

<< < (2/22) > >>

Kris De Raeymaeker:
Dit zijn interessante ervaringen Luc ,ook voor mezelf omdat deze materie mij ook bezig houd !
Acantholimons bloeien ook nog wat later (sommigen zijn nog bezig)maar beantwoorden ook aan het profiel van interessante (blauwe)kussens die de rotstuin nog structuur ,kleur en cachet geven als ze niet bloeien.

Kris De Raeymaeker:
Een boompje dat zeer traag groeit en er dus echt uitziet als een bonsai....
Een dwergvorm van onze inheemse linde nl. Tilia 'Komstja '.

Kris De Raeymaeker:
Een aantal grijze planten hoeven voor mij niet te bloeien om er het ganse jaar door goed uit te zien.
Door hun mooie grijze kleur en in dit geval ook hun vormen zorgen ze het hele jaar door voor vorm en kleur zonder dat ze daar voor moeten bloeien.
Twee voorbeelden zijn oa Leucogenes leontopodium en Celmisia semicordata waarvan ik niet zeker weet of ik ze onze strenge winters doorkrijg?

Pim Hols:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 juli 2010, 20:26:08 ---Dit zijn interessante ervaringen Luc ,ook voor mezelf omdat deze materie mij ook bezig houd !
Acantholimons bloeien ook nog wat later (sommigen zijn nog bezig)maar beantwoorden ook aan het profiel van interessante (blauwe)kussens die de rotstuin nog structuur ,kleur en cachet geven als ze niet bloeien.

--- Einde van citaat ---
Een prachtig gezicht die stekelige bollen, Kris!
Deze stekelige Arenaria acantholimonoides mag ik eveneens graag zien. De bloei op zich stelt niet echt veel voor.

Pim Hols:
Eveneens bijzonder boeiend, ook na de bloei;
Draba sphaeroides en Phlox austromontana.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie