Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Orchideeën langs het kanaal Kortrijk - Bossuit

<< < (37/39) > >>

Gerrit Eijkelenboom:

--- Citaat van: Danny Bonnez op 28 mei 2021, 19:48:14 ---De populatie Orchis militaris is aan een opmars bezig , nog nooit zag ik daar zoveel planten . Toch wel tientallen planten die net in bloei staan .

--- Einde van citaat ---

Leuk dat er ook soldaatjes staan. Is een mooie orchidee vind ik, bijna tweekleurig.

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 28 mei 2021, 21:26:03 ---
--- Citaat van: Danny Bonnez op 28 mei 2021, 19:48:14 ---De populatie Orchis militaris is aan een opmars bezig , nog nooit zag ik daar zoveel planten . Toch wel tientallen planten die net in bloei staan .

--- Einde van citaat ---

Leuk dat er ook soldaatjes staan. Is een mooie orchidee vind ik, bijna tweekleurig.

--- Einde van citaat ---
Gerrit, die zijn op zoek naar  Jürgen Conings!

Gerrit Eijkelenboom:
Ha ha, goed gevonden

Frankie Wulleman:
Ondertussen staan de eerste Dactylorhiza al in bloei op de vaarttaluds. Nog steeds niet helemaal duidelijk welke dit nu juist is? Ik dacht Dactylorhiza incarnata. Die staan vooral gegroepeerd tegen de vaart, al staan er ook enkele op het talud zelf. Later komt die andere in bloei, die er veel massaler staat: Dactylorhiza praetermissa.

Frankie Wulleman:
Zoals eerder al eens opgemerkt, kunnen vissers voor verstoring zorgen. Eigenlijk zouden ze eens stukje langs de vaart moeten afschermen voor publiek.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie