Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

In het spoor van de Tour.

<< < (3/83) > >>

Frankie Wulleman:
Reeds heel vroeg in de ochtend komen we na een nachtelijke autorit aan in de Franse alpen.

Onze eerste stop is de bekende Alpe - d'Huez. Sorry, maar daar is niks te zien, behalve een kolonie hotels, wielerfanaten en mountainbikers. De bekende col mag dan favoriet zijn bij de wielerliefhebbers, botanisch is er niets te zien en ook de omgeving doet me niks. Een afknapper.

We rijden verder en belanden op de al even bekende col du Lautaret.
Ook hier is de vegetatie aan de povere kant, en ik zie al snel waarom. In het eerste ochtendgloren betreedt een immense kudde schapen de malse weiden op col du Lautaret.

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 22 december 2017, 23:06:28 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 22 december 2017, 23:01:53 ---
Het hart van de Franse alpen, Lily-Anne. We verbleven een weekje op een boogscheut van de Galibier, de Tourklassieker bij uitstek!

--- Einde van citaat ---

Dat moet dan wel het ski dorp Valloire zijn. Beroemd om zijn tour-doorkomsten.

--- Einde van citaat ---

Nee Gerrit, aan de andere kant, we zaten in Monetier-les-bains, bij Briancon.

Frankie Wulleman:
Weinig of geen planten te zien, vanwege de alles opvretende schapen.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 22 december 2017, 23:19:01 ---Reeds heel vroeg in de ochtend komen we na een nachtelijke autorit aan in de Franse alpen.

Onze eerste stop is de bekende Alpe - d'Huez. Sorry, maar daar is niks te zien, behalve een kolonie hotels, wielerfanaten en mountainbikers. De bekende col mag dan favoriet zijn bij de wielerliefhebbers, botanisch is er niets te zien en ook de omgeving doet me niks. Een afknapper.


--- Einde van citaat ---

Zo zijn er wel meer van die artificiële (lelijke!!!!!) ski-dorpen en -stadjes in de Franse Alpen, Frankie.  Omgeving (die wordt toch overhoop gebouwd) esthetiek en flora zijn totaal onbelangrijk.

Maar er zijn er gelukkig ook andere ...  -2(  ik ben wel zeker dat je die zal gevonden hebben!   Ik volg mee in je wiel!  ((14

Frankie Wulleman:
Inderdaad Luc, veel Franse stadjes en dorpjes zien er niet zo liefelijk uit als bijvoorbeeld de zwitsere.

Maar gelukkig zijn er wel voldoende mooie plekjes, zoals op de col du Lautaret.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie