Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Androsace barbulata
Aangenaam kennis te maken met een ieder. Prachtig forum, ik kijk mijn ogen uit! Complimenten voor alle geposte Androsace (een favoriet geslacht van mij).Een van de mijne heb ik tot dusver nog niet kunnen determineren, en dat hij nog niet bloeit helpt daarbij niet. Wellicht weet een van u welke soort het betreft?Twijfel o.a. tussen: Androsace tibetica, A. mariae, A. forrestiana, A. coronata, A. ciliata.
Welkom op ons forum Stefan ! Een moeilijke vraag voor mij, hopelijk kan iemand anders soelaas brengen !
We zullen eerst de bloemen moeten afwachten vrees ik Stefan . Zo is het moeilijk te zeggen ...
Androsace hirtella op tufsteen doet het goed. De planten blijven erg gedrongen en zijn gezond. Geen megakussen zoals ik vroeger had, maar dit resultaat stemt me wel tevreden. Deze jonge zaailingen staan er nu in hun tweede seizoen.
Androsace globifera is altijd wat later ...
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 mei 2022, 17:33:12Androsace globifera is altijd wat later ..."Frosty " Androsace globifera vandaag .....een soort die toch wel hoog op mijn ranking staat .....