Auteur Topic: Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's  (gelezen 21823 keer)

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #30 Gepost op: 14 december 2012, 10:12:28 »
Hmmm, zo te horen, zijn er nog steeds problemen bij het posten met foto's... --13....we blijven zoeken!
Wim misschien heeft het te maken met de grootte (pixels) van het formaat van de foto en is onder de 200 kb blijven niet voldoende.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #31 Gepost op: 14 december 2012, 12:49:56 »
Hmmm, zo te horen, zijn er nog steeds problemen bij het posten met foto's... --13....we blijven zoeken!
Wim misschien heeft het te maken met de grootte (pixels) van het formaat van de foto en is onder de 200 kb blijven niet voldoende.

Nee, dat is het niet....foto's mogen 800 x 600 groot zijn...als de foto's groter zijn (maar beneden de 200 kb) dan mag er ook geen probleem zijn, want dan opent het programma deze foto gewoon in een nieuw venster...het forum moet deze grotere foto's ook aanvaarden.

AdminLuc

  • Forumbeheerder
  • Nieuweling
  • *****
  • Berichten: 40
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #32 Gepost op: 19 december 2012, 19:03:53 »
Er zijn jammer genoeg nog steeds problemen bij het opladen van foto's op het forum. Heel vervelend, maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg om de dader te vinden  :-\.  Zoals reeds vermeld worden we ook niet wijzer bij het nazicht van het forumfoutenlogbestand.
Het opladen van foto's vergt inderdaad heel wat geduld, maar laat u daardoor a.u.b. niet ontmoedigen, uiteindelijk, ook na een foutmelding staan de foto's in uw bericht gepost. Ondertussen zoeken we naarstig verder  )))1


Freddy Vleugels

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #33 Gepost op: 28 januari 2013, 17:27:52 »
Een vraagje.
Ik denk dat een tijdje geleden "onze Kris" hieromtrent ook reeds iets vermeld heeft maar ik kan het niet meer terugvinden.
Een stomme vraag waarschijnlijk maar het is namelijk zo dat bij het openen van de bepaalde foto's (momenteel niet op "ons" forum maar op het Schotse forum) slechts een gedeelte van de foto zichtbaar is en een ander deel (aan de onderkant) 'hoekig' grijs is ? Wat is de reden en hoe kan men dit verhelpen ?

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #34 Gepost op: 29 januari 2013, 08:45:37 »
Een vraagje.
Ik denk dat een tijdje geleden "onze Kris" hieromtrent ook reeds iets vermeld heeft maar ik kan het niet meer terugvinden.
Een stomme vraag waarschijnlijk maar het is namelijk zo dat bij het openen van de bepaalde foto's (momenteel niet op "ons" forum maar op het Schotse forum) slechts een gedeelte van de foto zichtbaar is en een ander deel (aan de onderkant) 'hoekig' grijs is ? Wat is de reden en hoe kan men dit verhelpen ?

Freddy,

normaal is de reden voor zoiets, dat de foto slecht geladen wordt...kan zowel aan de ontvanger als aan de zender liggen, meestal ligt het aan de uploader. Blijft het telkens zo als je dezelfde foto opnieuw probeert te openen?

Freddy Vleugels

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #35 Gepost op: 29 januari 2013, 11:28:44 »
Dag Wim

Dit komt voor bij welbepaalde foto's en bij deze foto's doet het zich dan ook altijd voor. Wel dient opgemerkt dat de meeste foto's wel in hun totaliteit openen. Wat wel vreemd is, is dat wanneer iemand bv. meerdere foto's 'tegelijkertijd' (in één 'antwoord') weergeeft, bepaalde foto's wel normaal kunnen openen terwijl andere een 'grijze' zone vertonen, merkwaardig! Ik veronderstel, dat als dit bij jullie niet voorkomt, het iets te maken heeft met mijn computer of de instellingen ervan ?

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #36 Gepost op: 29 januari 2013, 17:48:20 »
Dag Wim

Dit komt voor bij welbepaalde foto's en bij deze foto's doet het zich dan ook altijd voor. Wel dient opgemerkt dat de meeste foto's wel in hun totaliteit openen. Wat wel vreemd is, is dat wanneer iemand bv. meerdere foto's 'tegelijkertijd' (in één 'antwoord') weergeeft, bepaalde foto's wel normaal kunnen openen terwijl andere een 'grijze' zone vertonen, merkwaardig! Ik veronderstel, dat als dit bij jullie niet voorkomt, het iets te maken heeft met mijn computer of de instellingen ervan ?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al een tijdje geen foto's meer bekeken heb bij de Schotten. Morgen zal ik dat eens checken...zo'n grijze zones liggen normaal aan een slechte upload of een fout tijdens de opslag!

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #37 Gepost op: 12 februari 2013, 09:22:30 »
Luc,

Het posten van foto's duurt nog steeds erg lang
Het valt mij op, dat het posten van foto's in combinatie met de andere extra opties (bijv terug naar dit topic) nog langer duurt en daarnaast (althans bij mij) ook de melding "internal error"veroorzaakt.

Dit ter info.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #38 Gepost op: 12 februari 2013, 12:02:19 »
Dank voor de melding, Gerard  ((14
Helaas een mij al te bekend fenomeen intussen...  :( ....waarvan de oorzaak niet te achterhalen lijkt.  -2((
Wij kunnen momenteel alleen begrip en geduld vragen van onze posters.    ((4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #39 Gepost op: 12 februari 2013, 22:20:31 »
Ook ik ervaar dagelijks dit euvel, mensen. Soms knap vervelend.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #40 Gepost op: 12 februari 2013, 22:38:29 »
Ook ik ervaar dagelijks dit euvel, mensen. Soms knap vervelend.

En toch is het al wat verbeterd tov een aantal weken terug ....maar toegeven ....helemaal feilloos gaat het echter  niet ....
Meestal geeft hij hier echter alleen maar een foutmelding maar is de posting wel goed verlopen .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #41 Gepost op: 7 maart 2013, 17:29:14 »
Op dit moment is het voor mij weer erg lastig (Langzaam! plus foutmelding:Internal Error) foto's te posten.
Meer problemen?

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #42 Gepost op: 7 maart 2013, 17:45:32 »
Het posten van foto's gaat niet snel. En soms krijg ik ook die melding van Internal Error.
Maar vervolgens komen de foto's dan wel aan.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #43 Gepost op: 7 maart 2013, 17:56:39 »
Het posten van foto's gaat niet snel. En soms krijg ik ook die melding van Internal Error.
Maar vervolgens komen de foto's dan wel aan.

Lina.



Dag Lina !
Dit fenomeen houdt inderdaad al een tijdje aan, maar momenteel vinden wij (noch onze provider) hiervoor een verklaring of een oplossing. )--1
Wij kunnen alleen om wat geduld vragen, want zoals je zegt, ondanks het verschijnen van "Internal Error" is het bericht meestal wél geplaatst.  ((15


Op een nog nader te bepalen datum zullen wij overschakelen op de volgende versie van het Forum (zoals bij de SRGC), waarna dit probleem wellicht uit de wereld zal zijn.  Tot die tijd kunnen wij alleen om uw geduld vragen.  ((1
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2013, 11:54:48 door AdminLuc »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Traagwerkend forum en foutmelding bij posten foto's
« Reactie #44 Gepost op: 7 maart 2013, 18:31:04 »
Prima, Luc.
Dat geduld hebben we met zijn allen wel, denk ik.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.