Dank je, Kris, voor deze opheldering. Ik heb het één en ander over de kwestie C. mawii gelezen in het supplement van Janis.
Nog een andere 'kwestie'. Vorig jaar heb ik een paar bolletjes gekocht onder de naam Crocus gembosii 'Golden Delight' en op dit forum kwam die naam de afgelopen jaren ook voorbij. Maar dit jaar staat deze cultivar in de catalogus van Janis vermeld als Crocus gembosii x concinnus 'Golden Delight'!
Het is volgens mij niet meer goed te ontwaren welke een zuivere concinnus , gembosii of kruising van beide is Hans . Zoals gezegd was ik ter plaatse en zie je de meest gekke dingen waarvan je denkt ...wat is dit nu ...Je zou zelfs kunnen denken dat bijvoorbeeld gembosii 'Sunspot' een kruising met concinnus is want die komt ook uit dit magische gebied. En die zwarte connectives, meeldraden etc is vooral (alleen ?) te zien daar bij concinnus. Ze staan daar constant door mekaar .
Ik weet niet of je eerder deze topic hebt door genomen maar daar staan vele voorbeelden ..
https://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=2692.120 (let op , ik noemde ze toen ook nog mawii maar nu concinnus )
1/C. gembosii op de locus classicus
En nog enkele voorbeelden van concinnus x gembosii