Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

winterharde cactussen en andere succulenten in Noord-Patagonië

<< < (6/7) > >>

Kees Jan van Zwienen:
Terug naar de cactussen, want daar ga je uiteindelijk toch naar Zuid-Amerika (of niet Ger? ;))... Hier zijn Austrocactus patagonicus en wat Maihuenia patagonica moet zijn in een ongebruikelijke, roze vorm. Dit zagen we tijdens onze eerste excursie in Zuid-Amerika, dus dat begon goed  :). Ik hoop dat de reis die Ger vd Beuken wil organiseren naar Mendoza door gaat, want ik denk dat daar nog wel meer cactussen zijn te zien.

Ger van den Beuken:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 23 januari 2011, 19:19:06 ---
--- Citaat van: Ger van den Beuken op 23 januari 2011, 18:51:20 ---Voor de liefhebbers: er zitten een aantal jonge planten aan te komen van Calandrinia caespitosa ssp.skottsbergii

--- Einde van citaat ---

Verlangt die alpinekascultuur, of is hij ook te houden in trog of rotstuin?

--- Einde van citaat ---
vBeter in de alpiene kas Frankie, zaailingen zijn nu nog te klein, komt allemaal goed komend voorjaar

Ger van den Beuken:

--- Citaat van: Kees Jan van Zwienen op 24 januari 2011, 21:30:25 ---Terug naar de cactussen, want daar ga je uiteindelijk toch naar Zuid-Amerika (of niet Ger? ;))... Hier zijn Austrocactus patagonicus en wat Maihuenia patagonica moet zijn in een ongebruikelijke, roze vorm. Dit zagen we tijdens onze eerste excursie in Zuid-Amerika, dus dat begon goed  :). Ik hoop dat de reis die Ger vd Beuken wil organiseren naar Mendoza door gaat, want ik denk dat daar nog wel meer cactussen zijn te zien.

--- Einde van citaat ---

Ik doe mijn best Kees Jan, misschien dat er nog een paar Vlamen meewillen, er is nog altijd plaats.
Erich Pasche, en dat zal jou wel aan staan, staat in elk geval ook op de lijst. Tot nu toe nog te weinig mensen, maar de deelnmers zijn om maar te noemen EXCELLENT.

Kees Jan van Zwienen:
Beste collega plantenliefhebbers: de reis naar Mendoza lijkt me zéér aan te bevelen :)!

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kees Jan van Zwienen op 24 januari 2011, 22:43:41 ---Beste collega plantenliefhebbers: de reis naar Mendoza lijkt me zéér aan te bevelen :)!

--- Einde van citaat ---

Kan ik alleen maar beamen Kees Jan ...Voor wie de mogelijkheden heeft ,niet twijfelen !
Voor degene die eens willen hoogte krijgen hoe het eraan toegaat op zulke unieke botanische trips : kom naar Gent op 5 februari en je krijgt een duidelijk beeld via de lezingen van Ger en die van mezelf...Het zijn fantastische ervaringen die ik nog elke dag koester....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie