Planten > Rotsplanten

Grijs- en zilverbladigen in de rotstuin

<< < (70/73) > >>

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 mei 2024, 18:55:00 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op 18 mei 2024, 20:25:21 ---Matthiola trojana uit de Kaz Dag (= Mount Ida) in Anatolië, Turkije

--- Einde van citaat ---

Mij totaal onbekend maar niet verkeerd !  ((14



--- Einde van citaat ---

Onbekend? In het nr 76 van het wereldberoemde tijdschrift 'Flora Montis' schreef iemand over dit kleinood.  ::)

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 mei 2024, 18:55:00 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op 18 mei 2024, 20:25:21 ---Matthiola trojana uit de Kaz Dag (= Mount Ida) in Anatolië, Turkije

--- Einde van citaat ---



Twee jaar geleden gezaaid en ... yess ... bloei op komst bij Salvia daghestanica

--- Einde van citaat ---

Hier was hij van plan om dit jaar zeer rijk te bloeien. De slakken hebben er anders over gedacht en het merendeel van de bloemstengels opgevreten. De plant is nu omringd met slakkenkorrels en wordt streng bewaakt om de resterende bloeistengels te vrijwaren.

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 mei 2024, 18:55:00 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op 18 mei 2024, 20:25:21 ---Matthiola trojana uit de Kaz Dag (= Mount Ida) in Anatolië, Turkije

--- Einde van citaat ---

Mij totaal onbekend maar niet verkeerd !  ((14

Twee jaar geleden gezaaid en ... yess ... bloei op komst bij Salvia daghestanica

--- Einde van citaat ---
Prachtige bloeier maar helaas zeer vochtgevoelig in de winter.  Een grote glasplaat is dan een must

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 20 mei 2024, 17:26:06 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 mei 2024, 18:55:00 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op 18 mei 2024, 20:25:21 ---Matthiola trojana uit de Kaz Dag (= Mount Ida) in Anatolië, Turkije

--- Einde van citaat ---

Mij totaal onbekend maar niet verkeerd !  ((14

Twee jaar geleden gezaaid en ... yess ... bloei op komst bij Salvia daghestanica

--- Einde van citaat ---
Prachtige bloeier maar helaas zeer vochtgevoelig in de winter.  Een grote glasplaat is dan een must

--- Einde van citaat ---

Ja inderdaad, Luc, mijn plant vertoeft dan ook een groot deel van het jaar onder een glasplaat.

Rudi Berthels:
Oxalis adenophylla

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie