Planten > Rotsplanten

Grijs- en zilverbladigen in de rotstuin

<< < (78/81) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op  8 november 2024, 13:42:55 ---Oh ja Kris... Townsendia hookeri is echt een geweldige soort. Ik heb ze de laatste jaren niet meer gehad. Nu ben ik blij dat ik ze weer heb.
Ik heb net een foto gemaakt van mijn Townsendia nuttallii. Ik realiseerde me dat het gewoon een synoniem is voor T. hookeri. Tot nu toe dacht ik dat het een aparte soort was. Ik moet waarschijnlijk wat meer theoretische kennis vergaren...🙈

--- Einde van citaat ---

We zijn nooit te oud om bij te leren en we leren ook elke dag bij Thomas . Er moet ook extreem veel (planten) kennis in dat hoofd van ons ... ;) Ik wist het trouwens ook niet omdat ik nog nooit planten onder de naam nuttallii ben tegen gekomen . 

Kris De Raeymaeker:
Enkele uit deze categorie die altijd boeien ....ook nu in deze sombere maanden ...
Saxifraga crustata - Saxifraga longifolia - Saxifraga  'White Hill'  & Helichrysum sessiloides  - Armeria juniperifolia 'Brno'

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 10 november 2024, 16:04:23 ---Enkele uit deze categorie die altijd boeien ....ook nu in deze sombere maanden ...
Saxifraga crustata - Saxifraga longifolia - Saxifraga  'White Hill'  & Helichrysum sessiloides  - Armeria juniperifolia 'Brno'

--- Einde van citaat ---

Mooi gerief, Kris. De crustata staat er schitterend bij. Staat hij in de tuf? Je had blijkbaar ook nog een streepje zon? Iets wat ik hier al lang niet meer gezien heb.

Thomas Eckert:
Een en dezelfde soort... en toch zo verschillend in groeigedrag... Helichrysum coralloides.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 16 november 2024, 15:27:52 ---Een en dezelfde soort... en toch zo verschillend in groeigedrag... Helichrysum coralloides.

--- Einde van citaat ---
Die heb ik vroeger ook nog even in de collectie gehad Thomas , hier niet gemakkelijk te behagen ....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie