Recente berichten

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
61
Rotsplanten / Re: Bloei Maart -April 2024
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 21 april 2024, 13:12:36 »
Androsace sarmentosa subsp. primuloides 'Conwy Jewel' haalt als jonge plant zijn bloeikracht uit zijn jeugd !  ;)

   
62
Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden / Re: Klimmers
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op 21 april 2024, 13:09:45 »
Soms kan overdaad zo overdadig zijn dat de schoonheid van de overdaad werkelijk betoverend is .... :-X
Zonder poespas ....gewoon Clematis ....
63
Rotsplanten / Re: Bloei Maart -April 2024
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 21 april 2024, 13:08:17 »
Deze stokoude Androsace sarmentosa watkinsii bloeide nog slechts pover.  Wat mest vorig jaar heeft zijn uitwerking niet gemist  ;)
64
Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden / Re: Daphne 2024
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 21 april 2024, 13:06:39 »
Daphne 'Maisy Larae' bloeit hier voor het eerst. (circassica x arbuscula)

Ook geurend Luc ?

hmmmmmm...  -2(
65
Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden / Re: Daphne 2024
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op 21 april 2024, 13:03:10 »
Daphne 'Maisy Larae' bloeit hier voor het eerst. (circassica x arbuscula)

Ook geurend Luc ?
66
Rotsplanten / Re: Bloei Maart -April 2024
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op 21 april 2024, 13:02:10 »
Dianthus microlepis vorm/cv (van zaden uit cultuur/tuinen ) ex Philippe Van Hilst
Kloeke microlepis is dit, Kris!
Is zonder meer  een kruising met een andere soort Frankie .Ik weet van Philip dat de zaden afkomstig waren  van planten uit tuinen ...Ik heb die zaaisels bij hem op de kwekerij gezien destijds en daar zat wel wat variatie in ...Ik heb deze toen speciaal meegenomen vanwege de net iets andere groei en ook andere bloemkleur . De kleur vind ik echt goed en ook het loof is eens wat anders dan de echte microlepis.
Zoals je misschien weet zijn ook zowel  Dianthus 'Conwy Star ' als ' Conwy Silver ' ontstaan uit zaailingen afkomstig van Dianthus microlepis 'Leuchtkugel' . Dus ook allemaal microlepis bloed ! En terwijl de zuivere microlepis  vormen alsook 'Leuchtkugel' (die heb ik hier ook )de laatste jaren niet zo goed tot soms slecht bloeien zijn beiden Aberconwy resultaten echt nog steeds een feest ...'Conwy Silver ' ontbreekt hier en staat weer op mijn zoeklijstje ...

Hierbij de ouder (of 1 van de ouders )van zowel 'Conwy Star ' als 'Conwy Silver ' , namelijk Dianthus microlepis 'Leuchtkugel'. Bloei beduidend minder als van de 2 ABC cultivars .... ))4 ))4
67
Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden / Re: Daphne 2024
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 21 april 2024, 12:59:30 »
Daphne 'Maisy Larae' bloeit hier voor het eerst. (circassica x arbuscula)
68
Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden / Re: Azalea's en rhododendron
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op 21 april 2024, 12:55:46 »
Rhododendron luteum
De ouderwetse azalea's (ik vertik het die rhododendron te noemen  -2( ) komen er ook aan.

Nog maar eens een voorbeeld dat ouderwets geen synoniem hoeft te zijn van saai ..... ((14
69
In en rond onze rotstuinen / Re: Crevicegardening
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op 21 april 2024, 12:53:53 »
Ik heb hem hier ook nog staan, weliswaar een beetje gehavend, maar hij doet het nog. Vraag me af hoe je dit in godsnaam hebt kunnen stekken, Kris?

Hierbij nog een foto Frankie ...de 2 rechtse zijn Dianthus 'Eleanor Parker ' en de linkse zijn zowaar nog kleiner om te stekken . Dat is Edraianthus pilosulus
70
Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden / Re: Azalea's en rhododendron
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 21 april 2024, 12:51:21 »
Rhododendron luteum

De ouderwetse azalea's (ik vertik het die rhododendron te noemen  -2( ) komen er ook aan.
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10