Auteur Topic: Het slakkenprobleem  (gelezen 44884 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het slakkenprobleem
« Reactie #90 Gepost op: 22 juli 2021, 22:25:54 »
Hoe zit het op het ogenblik met de slakken in jullie tuin?
Vorig jaar was het hier niet echt nodig om slakken te zoeken
Deze week ben ik  al 2 keer op jacht geweest in onze kleine tuin en schrok toch wel van het aantal en de grootte van de slakken . 2 keer vond ik bij val avond bijna 30 grote naaktslakken . Gelukkig zijn het allemaal fel gekleurde oranje, bruine beesten die vrij goed opvallen als er licht op valt .  Als die allemaal eitjes leggen ! ! ! In ieder geval deze 60 zullen dat zeker niet doen ! Er zit niets anders op dan de volgende dagen , iedere avond , weer met mijn hoofdlamp op speurtocht  te gaan. 🧐😤😤😡

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4811
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re: Het slakkenprobleem
« Reactie #91 Gepost op: 23 juli 2021, 07:39:54 »
Hoe zit het op het ogenblik met de slakken in jullie tuin?
Vorig jaar was het hier niet echt nodig om slakken te zoeken
Deze week ben ik  al 2 keer op jacht geweest in onze kleine tuin en schrok toch wel van het aantal en de grootte van de slakken . 2 keer vond ik bij val avond bijna 30 grote naaktslakken . Gelukkig zijn het allemaal fel gekleurde oranje, bruine beesten die vrij goed opvallen als er licht op valt .  Als die allemaal eitjes leggen ! ! ! In ieder geval deze 60 zullen dat zeker niet doen ! Er zit niets anders op dan de volgende dagen , iedere avond , weer met mijn hoofdlamp op speurtocht  te gaan. 🧐😤😤😡
Hier in de rotstuin vinden we bijna uitsluitend huisjesslakken, en in aantallen helaas.
Ik tracht het probleem op te lossen met blauwe korrels.
Torhout, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Het slakkenprobleem
« Reactie #92 Gepost op: 24 juli 2021, 16:27:03 »
als hoofdgerecht -2(