Recente berichten

Rotsplanten / Re: Bloei maart - april 2026
Laatste bericht door Wim Boens - Gisteren om 17:51:48
Zoek de verschillen  ::)  ((--11

Convallaria 'Vic Pavlowski's Gold'
en Convallaria 'Polska Piękność' (vaak foutief verkocht als 'Polish Beauty' of 'Polish Spirit', waarschijnlijk omdat van de meeste mensen buiten Polen hun Pools niet echt heel goed is.)
Schaduwplanten / Re: Arisaema
Laatste bericht door Wim Boens - Gisteren om 17:49:16
Een verzameling blad van Arisaema is ook niet mis.
Rotsplanten / Re: Lewisia
Laatste bericht door Wim Boens - Gisteren om 17:47:33
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 april 2026, 14:46:59:o  :o  :o Super Wim !!! Geef je deze voeding ?

Nope, staat er al tien jaar in een stenig mengsel, zonder voeding, enkel af en toe een emmer regenwater.
In en rond onze rotstuinen / Re: Crevicegardening
Laatste bericht door Kris De Raeymaeker - Gisteren om 12:17:14
Daar staat ook onder andere op 2 plaatsen mijn lievelings Dianthus ...Dianthus 'Eleanor Parker '
Laatste bericht door Kris De Raeymaeker - Gisteren om 12:15:33
De crevice garden komt in een stroomversnelling ...
Laatste bericht door Kris De Raeymaeker - Gisteren om 12:14:34
Citaat van: Frankie Wulleman op 12 april 2026, 21:21:43Enkele exemplaren van Polygala calcarea 'Czech Sky' vormen met Cryptomeria japonica 'Tenzan' de blikvangers in de crevicegarden. 'Tenzan' is amper 2 vuisten breed en 1 vuist hoog, maar staat ook al ruim 10 jaar in dit rotstuingedeelte.
Prachtig hoekje Frankie !
Rotsplanten / Re: Noord-Amerikaanse alpiene ...
Laatste bericht door Kris De Raeymaeker - Gisteren om 12:11:24
Citaat van: Thomas Eckert op 17 april 2026, 15:15:23"High and Dry"...Physaria chambersii  (Utah)
😎

Wow  :o  :o  ((3  ((3  ((3  Yes!!!!
Rotsplanten / Re: Noord-Amerikaanse alpiene ...
Laatste bericht door Kris De Raeymaeker - Gisteren om 12:10:46
Citaat van: Thomas Eckert op 18 april 2026, 18:25:43Primula rusbyi uit de zuidelijke staten.
I like that one Thomas  -2(
Laatste bericht door Kris De Raeymaeker - Gisteren om 12:04:57
Nog een goede Phlox mijn inziens is Phlox subulata 'Alexander's Surprise'....
Veel kleur en ook naar mijn mening een goede kleur ....
Ik heb ze al een paar keer bij gehad op onze mini sales op de bijeenkomst maar als ze niet bloeien gaat iedereen er uiteraard aan voorbij ...
Laatste bericht door Kris De Raeymaeker - Gisteren om 12:01:22

Citaat van: Luc Scheldeman op 18 april 2026, 08:02:02
Citaat van: Frankie Wulleman op 16 april 2026, 22:16:13Reeds 25 jaar in de rotstuin en nog altijd een favoriete plant: Erinacea anthyllis. Wie heeft deze nog?
Ik heb nog twee planten van de Alhambra vorm in de rotstuin.
Wie heeft er trouwens al ooit de witte vorm gezien, in de Sierra Nevada ?
Citaat van: Frankie Wulleman op 18 april 2026, 10:28:59Ik heb ook de alhambravorm die hier altijd iets later bloeit.
Erinacea anthyllis komt in de natuur in verschillende kleuren voor. Van donkerblauw (zoals de alhambra) over lichtblauw (meest gangbare kleur) tot wit. Deze soort vinden we echter zelden in cultuur en hij wordt ook zelden verzameld waardoor er weinig keuze is in kleurvariëteiten in cultuur.

Ik neem aan dat je al witte hebt gezien? LATEN ZIEN!
Citaat van: Luc Scheldeman op 18 april 2026, 19:19:08Een volledig witte heb ik nog niet gevonden.
Ik was ooit ook op de "plaats Delict"  ;D  in Spanje ...Ze stonden toen massaal in bloei tezamen met Vella spinosa ...Maar een witte heb ik niet kunnen spotten .