Auteur Topic: Mollen vangen in je tuin  (gelezen 11835 keer)

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Mollen vangen in je tuin
« Reactie #15 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:26:47 »
Nee, geen bingo. Hij is nu weer aan de andere kant van de tuin verschenen. Ik denk dat wij in Nederland slimme mollen hebben.
Slimmer dan in Brabant  ((12 (of dommere vangers)

Gerrit, kan ik hieruit concluderen dat de mol intelligenter is dan jij?


Dat valt nog te bezien Allan. Ik leg mij daar natuurlijk niet bij neer. Mijn tijd komt nog --19

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Mollen vangen in je tuin
« Reactie #16 Gepost op: 11 oktober 2014, 12:23:57 »
Citaat
Dat valt nog te bezien Allan. Ik leg mij daar natuurlijk niet bij neer. Mijn tijd komt nog --19

Nog niks Gerrit?  2-)(
Omgeving Roosendaal

Allan Krijgsheld

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
Re: Mollen vangen in je tuin
« Reactie #17 Gepost op: 11 oktober 2014, 14:32:00 »
Ik heb ook wel eens last van molen gehad en het kan inderdaad heel frustrerend zijn. Ik vang ze op de volgende manier:

Eerst oude werkhandschoenen aantrekken, zodat er weinig mensengeur aan de klem en in de mollengang komt.
Dan een gang opzoeken die aan de oppervlakte ligt.
Deze gang goed leegmaken van het grond dat er in is gevallen. Zorg dat de gang er zo ' natuurlijk' mogelijk uit ziet.
De klem zetten en aan beide kanten van de klem één kattenbrokje leggen, want daar zijn mollen dol op.
De gang weer afdichten, als dit in losse grond is, dan kun je bijvoorbeeld twee graszoden er overheen leggen. Zorg wel dat er geen grond in de gang komt. Anders duwt de mol de grond voor zich uit en gaat de klem af in de grond en niet in de mol.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Mollen vangen in je tuin
« Reactie #18 Gepost op: 11 oktober 2014, 14:56:26 »
Ik heb ook wel eens last van molen gehad en het kan inderdaad heel frustrerend zijn. Ik vang ze op de volgende manier:

Eerst oude werkhandschoenen aantrekken, zodat er weinig mensengeur aan de klem en in de mollengang komt.
Dan een gang opzoeken die aan de oppervlakte ligt.
Deze gang goed leegmaken van het grond dat er in is gevallen. Zorg dat de gang er zo ' natuurlijk' mogelijk uit ziet.
De klem zetten en aan beide kanten van de klem één kattenbrokje leggen, want daar zijn mollen dol op.
De gang weer afdichten, als dit in losse grond is, dan kun je bijvoorbeeld twee graszoden er overheen leggen. Zorg wel dat er geen grond in de gang komt. Anders duwt de mol de grond voor zich uit en gaat de klem af in de grond en niet in de mol.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Hallo Allan,  zie mijn artikel http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=1650.0 De kattenbrokjes is een idee. ( Werkhandschoenen ben ik vanafgestapt, er zit overal mensen geur aan. )  Op de klem wel grond gooien zodat hij graaft onder de klem.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2014, 14:59:38 door Jan Tholhuijsen »
Omgeving Roosendaal

Allan Krijgsheld

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
Re: Mollen vangen in je tuin
« Reactie #19 Gepost op: 12 oktober 2014, 22:18:33 »
Hallo Jan, jouw methode is vergelijkbaar, maar toch net weer even anders. Waarschijnlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollen vangen in je tuin
« Reactie #20 Gepost op: 13 november 2014, 22:59:54 »
Dit is blijkbaar een heel goede mollenvanger! Hij is wel moeilijk om in te huren .
http://www.youtube.com/embed/FpG5lszNi_4
« Laatst bewerkt op: 13 november 2014, 23:01:41 door Lily-Anne Vereecken »

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Mollen vangen in je tuin
« Reactie #21 Gepost op: 14 november 2014, 00:16:33 »
Dit is blijkbaar een heel goede mollenvanger! Hij is wel moeilijk om in te huren .
http://www.youtube.com/embed/FpG5lszNi_4

Leuke video Lily-Anne  ((14 ((14 ((14
Omgeving Roosendaal

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Mollen vangen in je tuin
« Reactie #22 Gepost op: 13 april 2015, 19:11:53 »
De mollen knollen zijn ook weer in bloei gekomen.  Fritillaria imperialis ‘Rubra Maxima'
Ik heb er vorig jaar zo'n 30 verspreid in de border geplant.
Natuurlijk ook de molshopen bij de buren in de gaten houden, vorige week nog een gevangen bij mijn rechter buurman.
Omgeving Roosendaal