Goed nieuws, de Orchideeën zijn onderweg. Gisteren bericht gekregen. Ik zal ze a.s. Dinsdag wel binnen hebben. Ik krijg vanuit Frankrijk ook nog Ophrys apifera, dus een leuke uitbreiding van mijn collectie. Zal volgend jaar de nodige foto's doorsturen, oke?
Gisteren Cephalanthera rubra weten te bemachtigen( het rode bosvogeltje), daar ben ik erg blij mee, want deze wordt niet vaak aan geboden. Een paar weken geleden heb ik bij toeval ook nog de grote kever orchis ( Neottia ovata, ook wel Listera ovata) van iemand gekregen met zaad erin, welke inmiddels is uit gezaaid. Verder heeft dezelfde persoon mij nog de bokken orchis (Himantoglossum hircinum), aangeboden.
Volgend jaar heb ik ook nog Calypso als jonge zaailingen en nog een 20 tal andere soorten. Allemaal wel zeer beperkt komen deze op mijn voorraadlijst. De meeste zijn om te ruilen of voor mijn prive verzameling. Op de lijst zullen gaan komen:
Caladenia patersonii
Bletia
Glossodia
Spiranthes cernua
Spiranthes spiralis
Serapias vomeracea
Orchis simia
Orchis purpurea
er zullen nog wel een paar soortjes volgen, omdat ik nog contact heb met wat mensen binnen Euroipa.
Weer lekker bezig dus en ik hoop dat ik hier weer mensen blij mee kan maken.