Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Diverse bloembollen in 2024

<< < (18/19) > >>

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Danny Bonnez op 11 juni 2024, 17:36:17 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 10 juni 2024, 22:11:08 ---
--- Citaat van: Danny Bonnez op 10 juni 2024, 17:51:18 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op  9 juni 2024, 22:22:23 ---Spontane zaailingen van Rhodohypoxis bevinden zich nu al ruim 3 jaar in de tuin op een schaduwrijke plaats en doen het steeds beter. Ik ben enigszins verrast. Vroegere pogingen om deze planten continue in de tuin te laten gedijen mislukten.

--- Einde van citaat ---

Leuk te zien Frankie , hebben zich aangepast aan uw tuin omstandigheden

--- Einde van citaat ---

Blijkbaar wel, Danny. Inmiddels hebben ze al heel wat over zich gekregen: vriestemperaturen, veel water, hitte, uitdroging, enz... En de planten worden kloeker jaar na jaar. Ik ga maar eens wat meer experimenteren met deze planten in de rotstuin, want sommige zijn zeer bloeirijk.

--- Einde van citaat ---

Een mooi verhaal , Frankie ! Moet ik zeker ook eens proberen , als je ooit wat zaad kan missen van deze planten .......

--- Einde van citaat ---

Ik moet zeggen dat ik er nog nooit zaad op heb gezien, Danny, althans, ik heb het nog nooit in de gaten gehouden. Dat zal ik dit seizoen eens bekijken.

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 juni 2024, 10:04:57 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op  9 juni 2024, 22:22:23 ---Spontane zaailingen van Rhodohypoxis bevinden zich nu al ruim 3 jaar in de tuin op een schaduwrijke plaats en doen het steeds beter. Ik ben enigszins verrast. Vroegere pogingen om deze planten continue in de tuin te laten gedijen mislukten.

--- Einde van citaat ---
Mooi om zien Frankie !
Hier hebben ze ook jaren (8 tal jaren ) buiten in de tuin gestaan maar een veel te natte winter heeft er een eind aan gemaakt ...De bolletjes waren gerot . Nu ,ze stonden misschien nog in een iets te rijke grond en op een te vlak/laag  gedeelte van de rotstuin ...Ik heb nu ook weer een paar zaailingen bemerkt. Dus we moeten er maar weer eens mee aan de gang want ze zijn zeker de moeite  !

--- Einde van citaat ---

Hier staan ze gewoon op maainiveau, Kris. In gewone tuingrond en in de schaduw. Misschien is dit wat ze verlangen....? Ik heb er geen idee van in welke omstandigheden ze groeien in de natuur.

Luc Gilgemyn:
Twee aantrekkelijke bloeiers die iets later op het seizoen voor de nodige kleur zorgen. De gulle schenker van toch al wat jaartjes geleden zal ze nog wel herkennen.  ;)

Triteleia laxa 'Foxy'

Luc Gilgemyn:
En dan is er ook nog Ornithogalum ponticum 'Sochi'

Kris De Raeymaeker:
Lilium formosanum var. pricei  ....Ze komen lichtjes roze open en aan het eind van de dag zijn ze maagdelijk wit .
Totale hoogte plant  : 12 cm
Lengte bloem : 12 cm
Diameter bloem : 9 cm

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie