Planten > Schaduwplanten

Helleborus

<< < (119/124) > >>

Herman Mylemans:
Helleborus niger ‘Louis Cobbett’ heeft een roze schijn.

Lily-Anne Vereecken:
Dit is mijn mooiste - heeft geen probleem om omhoog te kijken, daarom van wat verder gefotografeerd.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 17 februari 2023, 14:55:40 ---Dit is mijn mooiste - heeft geen probleem om omhoog te kijken, daarom van wat verder gefotografeerd.

--- Einde van citaat ---

Altijd mooi als ze je aankijken Lily-Anne !

Ik heb ook nog eens rondgekeken naar wat Helleborus in bloei :

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 januari 2020, 11:24:45 ---De erg mooi gekleurde bloemknoppen van Helleborus ‘Anna’s Red’. (Helleborus x iburgensis 'Anna's Red' ?)
 (Rodney Davey Marbled Group )
Is een kruising tussen : Helleborus lividus, Helleborus niger, and Helleborus x hybridus
De cloon werd in 2013 vrij gegeven en verscheen op de (commerciële )markt in 2016 . Zou ook goed zijn als snijbloem in een vaas ...

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 31 januari 2020, 10:52:53 ---Inmiddels zijn de bloemen helemaal open gekomen ....Ze meten liefst 10 cm in diameter ! Ook verschillend met een aantal andere Helleborus soorten is dat de bloemen niet naar beneden hangen maar mooi rechtop staan zodat je mooi in het hart van de bloem kunt kijken .De onderkant van het blad is rood zoals je ook kan merken ...

--- Einde van citaat ---

Trouw op post , makkelijk en mooi ... 

Luc Gilgemyn:
Mooi exemplaar Kris !

Eerder deze week kon ik een kiekje schieten van een half gevuld, geel gekleurd exemplaar van Helleborus x hybridus...  In principe houdt hij zijn bloemen enigszins omhoog.... hier lukte dat niet helemaal.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie