Planten > Rotsplanten

Gentianen 2022

(1/12) > >>

Luc Gilgemyn:
Gentiana angustifolia alba is de eerste trompet geranium die zich hier met een bloem meldt.  Hij kwam een aantal jaar geleden mee uit TsjechiĆ«, maar hij deed het in de tuin niet zo goed en dreigde vorig jaar weg te kwijnen.  Ik heb hem dan maar in een pot ondergebracht om zich te laten herstellen.  Dat schijnt te lukken want ik krijg 3 bloemen zo te zien.  Vervolgens nog een goed/beter plekje vinden in de tuin dit najaar.

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 10 april 2022, 18:47:26 ---Gentiana angustifolia alba is de eerste trompet geranium die zich hier met een bloem meldt.  Hij kwam een aantal jaar geleden mee uit TsjechiĆ«, maar hij deed het in de tuin niet zo goed en dreigde vorig jaar weg te kwijnen.  Ik heb hem dan maar in een pot ondergebracht om zich te laten herstellen.  Dat schijnt te lukken want ik krijg 3 bloemen zo te zien.  Vervolgens nog een goed/beter plekje vinden in de tuin dit najaar.

--- Einde van citaat ---

Prachtig Luc, de gentianen zijn dit jaar in goede doen, zelfs in mijn tuin, waar bloei meestal schaars of zelfs onbestaande is. Deze zeer donkerblauw bloeiende plant komt eveneens uit Tsjechiƫ. De kleur is nog donkerder dan de foto kan weergeven. Ik denk dat het een kleurvorm van angustifolius is.

Luc Gilgemyn:
Het zijn en blijven topplanten in elke rotstuin Frankie.

Twee supergrote trompetten schitteren hier momenteel. 
Gentiana angustifolia

Herman Mylemans:
Prachtige gentianen, zal morgen ook eens met fototoestel rondlopen.

Herman Mylemans:
Twee grote groepen van Gentiana dinarica

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie