Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden

Daphne 2023

<< < (2/17) > >>

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 januari 2023, 12:30:22 ---Nee hoor Herman, hij is meer dan een jaar blijven staan... ik had wat zomerbloeiers er rond geplaatst om toch de pot wat op te fleuren...

--- Einde van citaat ---
Luc, dan zal de plant misschien te jong geweest zijn of je hebt pech gehad.

Herman Mylemans:
 Vandaag een foto genomen van Daphne bholua ‘Jacqueline Postille‘, er is door de koude wel wat blad verlies.

Kris De Raeymaeker:
Geen al te beste foto ...maar Daphne blagayana 'Brenda Anderson'is hier altijd de seizoensopener ...

Frankie Wulleman:
Een mooi begin, Kris, deze ken ik niet zo goed, is dit ook zo'n soort met lekker ruikende bloemen?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 26 januari 2023, 21:46:15 ---Een mooi begin, Kris, deze ken ik niet zo goed, is dit ook zo'n soort met lekker ruikende bloemen?

--- Einde van citaat ---

Deze verspreid geen geur Frankie maar is toch wel interessant en mooi . Ook vanwege de vroege bloei . Is qua cultuur toch wat afwijkend ...Als hij helemaal op zijn top is best een aardige plant . Bloeit dan meestal samen met vroegbloeiende bolgewassen in mijn peatbed .De foto die ik nu toon is pas het begin en de bloemtrossen worden nog een pak voller ...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie