Planten > Orchidaceae

Dactylorhiza

<< < (2/115) > >>

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  2 juni 2010, 06:11:16 ---Da's pas geluk hebben, Luc. Stond er dan geen moederplant in uw tuin?

--- Einde van citaat ---

De moederplant had een paar jaar eerder het loodje gelegd Frankie...  :(

Jozef Lemmens:
Misschien kan iemand me helpen met de namen van beide planten?
Van de Dactylorhiza kan ik het etiket niet meer lezen.
Voor de tweede plant gok ik op een Pogonia. De 1 enkele plant die daar ooit is geplant is ondertussen vermeerderd tot een 30-tal, maar alle planten staan een 20 - 30 cm uit mekaar.

Wim Boens:

--- Citaat van: Jozef Lemmens op 12 juni 2010, 21:06:36 ---Misschien kan iemand me helpen met de namen van beide planten?
Van de Dactylorhiza kan ik het etiket niet meer lezen.
Voor de tweede plant gok ik op een Pogonia. De 1 enkele plant die daar ooit is geplant is ondertussen vermeerderd tot een 30-tal, maar alle planten staan een 20 - 30 cm uit mekaar.

--- Einde van citaat ---

Jozef,

voor de eerste zou ik gokken op een hybride. Zou het D. x hallii (D. maculata ssp. ericetorum x D. praetermissa) kunnen zijn?
De tweede is Pogonia ophioglossoides. Groeit inderdaad goed aan maar vormt niet echt dichte groepen.

Kris De Raeymaeker:
Deze heb ik gekocht als Orchis elata maar ik denk dat dit tegenwoordig Dactylorhiza elata wordt genoemd......
Perfect winterhard en sterk van kleur ,nogal laag en dus ook geschikt voor de rotstuin als verticaal accent.

Wim Boens:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 juni 2010, 21:50:33 ---Deze heb ik gekocht als Orchis elata maar ik denk dat dit tegenwoordig Dactylorhiza elata wordt genoemd......
Perfect winterhard en sterk van kleur ,nogal laag en dus ook geschikt voor de rotstuin als verticaal accent.

--- Einde van citaat ---

Kris,

hoe laag is laag? De grote rietorchis (Dactylorhiza elata) is één van de grotere soorten (wordt tot 1 meter hoog). Heeft jou plant donkere vlekken op de bladeren? Zo ja, dan is het geen D. elata maar een andere Dactylorhiza.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie