Planten > Rotsplanten

Zuidamerikanen in de collectie

(1/83) > >>

Kris De Raeymaeker:
Nog even deze uitloper van de lezing van mezelf en Ger in Gent dit voorjaar ...
Daar werd uitvoerig gesproken over 2 trips naar Zuid Amerika. Maar wat zijn de ervaringen met deze soorten in cultuur ?
Het geslacht Oxalis doet het zeker niet slecht in onze collecties en tuinen , zoals je ook kan zien in de topic Oxalis .
Deze Oxalis 'Ute' heeft de koude winter perfect overleefd zonder enige bescherming ....Hetzelfde kunnen we zeggen van deze vorm van Oxalis adenophylla ...
Beide staan volop in bloei momenteel .

Frankie Wulleman:
Heel mooi, Kris, staan die bij jouw in de tuf, of er tussen? Ik neem aan dat een verblijf in de tuf al te spartaans zou zijn?

Kris De Raeymaeker:
Oxalis is dus zeker een 'must' en heel wat soorten en vormen kunnen gewoon buiten!
Nog maar pas ben ik begonnen om Calceolaria's te proberen buiten.
In de kas is het te warm bij mij voor deze beautys en krijgen ze in de winter ook gemakkelijk bezoek van luisjes...
Dus volgen nu de eerste proeven buiten , maar voor resultaten is het nog te vroeg....
Hierbij 2 soorten die nu hier bloeien : C. fothergilii en de tweede is gekocht als polyrhiza maar ik denk niet dat dit korrekt is ?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 24 april 2011, 00:05:26 ---Heel mooi, Kris, staan die bij jouw in de tuf, of er tussen? Ik neem aan dat een verblijf in de tuf al te spartaans zou zijn?

--- Einde van citaat ---

Niet in de tuf Frankie , ze houden niet van kalk volgens mij. Wel in de grotere spleten ertussen...

Kris De Raeymaeker:
In de familie van de Malvaceae zitten ook enkele toppers voor onze verzamelingen , maar hiervoor is wel een kas of alpinehouse nodig...
Dit Peruaans familielid van het kaasjeskruid bloeit momenteel weer volop.
Het betreft Nototriche  mackleanii.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie