Auteur Topic: Eerste VRV - lezingendag op zaterdag 2 februari 2013 - 10 u : Plantentuin GENT  (gelezen 5273 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Eerste VRV - lezingendag op zaterdag 2 februari 2013 - 10 u : Plantentuin GENT
« Reactie #30 Gepost op: 8 februari 2013, 20:45:53 »
Voor de afwezigen keren we nog even terug naar onze gezellige nieuwjaarsdrink van 2 februari met een aantal beelden geschoten door onze reporter ter plaatse, Gerd Gheysens.
Bedankt Gerd !

(Het is natuurlijk het veiligste om zelf foto's te nemen, dan sta je er niet zelf op en zijn er geen bewijzen voor het aantal glazen cava dat je achterover hebt geslagen...  -1( -2( -7( )

Daarom ook dat ik geen cava heb gedronken, Luc. En ik vroeg Gerd nog even of hij een foto wou nemen terwijl ik aan het werk was, dat geeft ook altijd een goede indruk, hé.
Lichtervelde, West-Vlaanderen


Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15664
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Eerste VRV - lezingendag op zaterdag 2 februari 2013 - 10 u : Plantentuin GENT
« Reactie #32 Gepost op: 8 februari 2013, 21:38:21 »
Ik kan niet genoeg herhalen dat vorige zaterdag weer een voltreffer was ....en dat wij als VRV tevreden kunnen terugblikken op deze opening van het jaar !
Er waren aardig wat aanwezigen....We kregen van een aantal mensen het bericht dat ze er om erg verstaanbare redenen niet konden bijzijn en als we die er bijrekenen zaten we ook nu weer boven de 50 ....Nu zijn we gestrand tussen de 40 en 50 .
Zo te zien aan de commentaren werden de lezingen erg gesmaakt ! (niet dat ik er aan twijfel maar als bestuurslid kan ik dat moeilijk zelf zeggen )
Diverse mensen vertelden dat ze het heel erg leerrijk vonden en dat was uiteindelijk de bedoeling ...Zelf heb ik ook erg genoten van de uiteenzettingen van mijn collega-sprekers . Dit smaakt naar meer , naar nog zulke initiatieven... !  Het zou mooi zijn om daar nog eens een vervolg op te krijgen maar daar hebben we onze leden voor nodig .Het kunnen en mogen niet altijd dezelfde mensen zijn die de handen uit de mouwen steken. Voor Jan was het ook de eerste keer en hij heeft het er met groot gemak vanaf gebracht .Dus ...beste mensen ....gelieve hier eens over te denken ..het is nog niet voor morgen maar denk er aub eens over na ....Deel je ervaringen met ons , het kan best via een kleine (half uurtje kan ook )bijdrage. Als er weer enkele bijdrages zijn zijn kunnen we dit gerust nog een keer herhalen ....
Verder doet het me enorm plezier dat er liefst 4 nieuwe gezichten in de zaal zaten ! Dit geeft de grootste voldoening en ik was blij om met deze enthousiaste mensen kennis te maken . Ons groepje begint langzamerhand te groeien en dat geeft moed om verder te doen. Hoe  meer zielen hoe meer vreugde ....We zien de toekomst hoopvol tegemoet maar moeten zeker nog veel bergen over ....
Iedereen weer bedankt voor de aanwezigheid en de trouwe support aan de VRV.
En aan de nieuwe mensen , laat je verder horen ....   
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re:Eerste VRV - lezingendag op zaterdag 2 februari 2013 - 10 u : Plantentuin GENT
« Reactie #33 Gepost op: 8 februari 2013, 21:50:49 »
Nu ja, een van de volgende keren wil ik wel weer het woord voeren over mijn ervaringen met het plantengeslacht waar ik heel verlekkerd op ben. Hoe heten die prachtige planten ook al weer ?
Euh, hmmm, allez, help mij ....
Juist, Saxifragaatjes.
Maar eerst moet ik nog heel wat foto's aan mijn collectie toevoegen.
En eerst moet mijn collectie Saxen ook nog wat bijgroeien. Jawel, nog ......
Ik zal er wel niet van onderuit kunnen, ik heb een beetje gedronken, want het is hier feest, maar beloofd is beloofd.  --6 :o 8)
 ))(10 --3
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15664
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Eerste VRV - lezingendag op zaterdag 2 februari 2013 - 10 u : Plantentuin GENT
« Reactie #34 Gepost op: 8 februari 2013, 21:57:02 »
Nu ja, een van de volgende keren wil ik wel weer het woord voeren over mijn ervaringen met het plantengeslacht waar ik heel verlekkerd op ben. Hoe heten die prachtige planten ook al weer ?
Euh, hmmm, allez, help mij ....
Juist, Saxifragaatjes.
Maar eerst moet ik nog heel wat foto's aan mijn collectie toevoegen.
En eerst moet mijn collectie Saxen ook nog wat bijgroeien. Jawel, nog ......
Ik zal er wel niet van onderuit kunnen, ik heb een beetje gedronken, want het is hier feest, maar beloofd is beloofd.  --6 :o 8)
 ))(10 --3

Voila , dat is de spirit  !  Fantastisch om te horen Jan , alleen zijn er nu heeeeeeeel veel getuigen ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "