Auteur Topic: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?  (gelezen 16244 keer)

Jonna Sudenius

  • Junior
  • **
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #15 Gepost op: 11 november 2013, 18:23:05 »

Daarbij komt nog , dat je ook aan de "verkeerde kant "van Belgie zit...... ))4 ;D

 ??? Is dat omdat ik - het weliswaar Duitstalige gebied-  van Wallonie woon? Ik weet dat er soms wat strijd is tussen Walen en Vlamingen (en tussen Walen en Duitstaligen  ;D)

En anders snap ik je niet  ))2. Ik ben weliswaar niet blond, niet dom, maar heb soms moeite om humor te begrijpen, ben dus altijd een (noodgedwongen) willig slachtoffer. Ik ben er aan gewend dat ik in de maling word genomen :D . Ik neem de dingen vaak te serieus.
In mijn familie- en vriendenkring gaat het rond: als je een grapje maakt bij Jonna moet je een bordje omhooghouden met het woord 'GRAPJE'

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #16 Gepost op: 11 november 2013, 18:38:34 »
Ik ben er aan gewend dat ik in de maling word genomen

Goed dat we dat weten he,  ( -2(( grapje)

Gerard ga je nog wel kennen. Die is pas grappig als hij serieus is.  -6( 

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #17 Gepost op: 11 november 2013, 19:33:17 »
Al woon ik in Belgie, ik ben een Hollandse :D, dus wat voor een voordeel heb ik aan het lidmaatschap van de VRV?

Humm Jonna , heel goede vraag .....
Als je -mede door de grotere afstanden -niet veel kan aanwezig zijn op onze activiteiten of bijeenkomsten lijkt het van niet ....Ik kan het wel een beetje begrijpen ....Ik heb natuurlijk opzettelijk geschreven : "lijkt" ... Want dan mis je natuurlijk ook ons schitterend tijdschriftje en al de interessante bijdrages .  ))4 Voor mij - ben misschien ouderwets -kan een goed artikel in een tijdschrift nog steeds niet worden vervangen (ook niet door een forum)
Maar goed , de sterkte van ons forum is altijd  het feit geweest dat we niemand kost wat kost een lidmaatschap aan zijn broek willen smeren .Hoeft echt niet , iedereen is vrij ....Zij die willen , zullen het toch wel doen .
Echter 1 kanttekening ! Wat als morgen iedereen denkt : " ik hoef me geen lid te maken van die VRV , ik lees en hoor alles wel op het forum , kost me niks " .Dan hebben wij als VRV natuurlijk geen leden meer ....En weet je wat er dan gebeurt ? Einde verhaal met ons forum ....want zonder leden geen VRV en zonder VRV geen forum meer ...Zomaar een hersenspinsel op een late zondagavond ....

Ik zou er nog het volgende willen aan toevoegen: nieuwe leden die toetreden tot de VRV is voor iedereen voordelig: hij of zij die lid wordt staat immers niet meer alleen, maar maakt deel uit van een eenheid die maar in één ding geïnteresseerd is: knowhow verwerven. Er worden banden gesmeed, discussies gevoerd, weetjes verklapt, planten uitgewisseld, enz... . Iedereen kan er maar wel bij varen. Als je alleen op een eiland blijft zitten, kan dat op den duur ten koste gaan van uw liefhebberij...stilstaan betekent achteruit boeren, en achteruit boeren leidt tot ...dat mag je zelf invullen.

En zeggen dat ik jaren en jaren niet op een eiland, maar op een berg gezeten heb ... :o
Lid zijn heeft wel een niet te versmaden voordeel voor een bepaalde microbe.
Door deze microbe zijn er hier ter plaatse nog bergjes ontstaan, al zijn het weliswaar kleintjes in vergelijking met die berg waar ik jarenlang moederziel alleen opzat.
Enfin, toch liever op een berg dan op een eiland. 8)
Awel, ik ben nedergedaald van mijnen berg en heb toch veel opgestoken (onder andere wat tufstenen zijn). --6
 -2(



www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #18 Gepost op: 11 november 2013, 19:50:55 »

Daarbij komt nog , dat je ook aan de "verkeerde kant "van Belgie zit...... ))4 ;D

 ??? Is dat omdat ik - het weliswaar Duitstalige gebied-  van Wallonie woon? Ik weet dat er soms wat strijd is tussen Walen en Vlamingen (en tussen Walen en Duitstaligen  ;D)

En anders snap ik je niet  ))2. Ik ben weliswaar niet blond, niet dom, maar heb soms moeite om humor te begrijpen, ben dus altijd een (noodgedwongen) willig slachtoffer. Ik ben er aan gewend dat ik in de maling word genomen :D . Ik neem de dingen vaak te serieus.
In mijn familie- en vriendenkring gaat het rond: als je een grapje maakt bij Jonna moet je een bordje omhooghouden met het woord 'GRAPJE'
Sorry...................grapje! -2(( ((13

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #19 Gepost op: 11 november 2013, 19:52:58 »
Ik ben er aan gewend dat ik in de maling word genomen

Goed dat we dat weten he,  ( -2(( grapje)

Gerard ga je nog wel kennen. Die is pas grappig als hij serieus is.  -6(
Dat is te veel eer ,Gerrit. Ik voel me nu toch wel enigzins op mijn p.. getrapt.
Als hier alles maar even serieus zou zijn, dan zou het gauw een saaie boel worden, toch?
Ik probeer het af en toe gewoon even luchtig te houden en soms de boel op scherp te zetten. Moet kunnen dacht ik zo.
Anders kun je beter op het forum van de lokale notarisvereniging gaan meedraaien.
Ach, ik zal het wel blijven doen, denk ik.
Ondanks Gerrit.................................GRAPJE!
« Laatst bewerkt op: 11 november 2013, 19:59:18 door Gerard Verweij »

Jonna Sudenius

  • Junior
  • **
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #20 Gepost op: 11 november 2013, 20:00:57 »

[/quote]Sorry...................grapje! -2(( ((13
[/quote]

 ))2 ))2 ))2 ))2
Wil je me het grapje van jouw post uitleggen? Ik weet nu wel dat iedereen nu in een deuk ligt van het lachen, maar om te leren hoe jullie - vooral mannelijke-  humor in elkaar zit, heb ik toch wel wat aanwijzingen nodig  ((12

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #21 Gepost op: 11 november 2013, 20:11:10 »

Sorry...................grapje! -2(( ((13
[/quote]

 ))2 ))2 ))2 ))2
Wil je me het grapje van jouw post uitleggen? Ik weet nu wel dat iedereen nu in een deuk ligt van het lachen, maar om te leren hoe jullie - vooral mannelijke-  humor in elkaar zit, heb ik toch wel wat aanwijzingen nodig  ((12
[/quote]Ik doelde inderdaad vooral op het aloude Vlaanderen/Wallonie verhaal, maar het is absoluut niet persoonlijk bedoeld hoor.
Sommigen van ons gooien er af en toe wat onzin tussendoor om elkaar te plagen en in dit geval was het mijn bedoeling de Vlaamsche forumleden uit de tent te lokken.
Nogmaals, ik hoop niet, dat je het al te persoonlijk hebt opgevat.
Ik wil binnenkort namelijk toch wel een keer op de koffie komen .  ((14

Jonna Sudenius

  • Junior
  • **
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #22 Gepost op: 11 november 2013, 20:24:18 »


Sorry...................grapje! -2(( ((13
[/quote]
Ik doelde inderdaad vooral op het aloude Vlaanderen/Wallonie verhaal, maar het is absoluut niet persoonlijk bedoeld hoor.
Sommigen van ons gooien er af en toe wat onzin tussendoor om elkaar te plagen en in dit geval was het mijn bedoeling de Vlaamsche forumleden uit de tent te lokken.
Nogmaals, ik hoop niet, dat je het al te persoonlijk hebt opgevat.
Ik wil binnenkort namelijk toch wel een keer op de koffie komen .  ((14
[/quote]

Ik heb het totaal niet persoonlijk opgevat. Ik ben Nederlandse, dus het aloude Vlaanderen/Wallonie verhaal is voor mij totaal onbegrijpelijk. Ik beoordeel mensen altijd naar mijn eigen maatstaven en niet naar wat anderen zeggen over anderen.  ;D
Ja,  dat is weer mijn serieuze kant  :D , maar in mijn dagelijks leven werkt dat prima.
En natuurlijk ben je van harte welkom om 'op de koffie' te komen, al drink ik zelf alleen maar thee, water of wijn (of mijn eigen gemaakte likeurtjes).

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #23 Gepost op: 11 november 2013, 20:59:18 »


Sorry...................grapje! -2(( ((13
Ik doelde inderdaad vooral op het aloude Vlaanderen/Wallonie verhaal, maar het is absoluut niet persoonlijk bedoeld hoor.
Sommigen van ons gooien er af en toe wat onzin tussendoor om elkaar te plagen en in dit geval was het mijn bedoeling de Vlaamsche forumleden uit de tent te lokken.
Nogmaals, ik hoop niet, dat je het al te persoonlijk hebt opgevat.
Ik wil binnenkort namelijk toch wel een keer op de koffie komen .  ((14
[/quote]

Ik heb het totaal niet persoonlijk opgevat. Ik ben Nederlandse, dus het aloude Vlaanderen/Wallonie verhaal is voor mij totaal onbegrijpelijk. Ik beoordeel mensen altijd naar mijn eigen maatstaven en niet naar wat anderen zeggen over anderen.  ;D
Ja,  dat is weer mijn serieuze kant  :D , maar in mijn dagelijks leven werkt dat prima.
En natuurlijk ben je van harte welkom om 'op de koffie' te komen, al drink ik zelf alleen maar thee, water of wijn (of mijn eigen gemaakte likeurtjes).
[/quote]Oh, maar dat lust ik ook allemaal hoor. ;)

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #24 Gepost op: 11 november 2013, 21:08:10 »
Oh, maar dat lust ik ook allemaal hoor. ;)

Jonna, beloof me één ding, als Gerard op de koffie komt en je geeft hem wijn of likeur, laat hem dan niet op het forum, want dan wordt het NOG erger....

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #25 Gepost op: 11 november 2013, 21:24:38 »
Ik denk dat ik ook voor de Thee of likeur ga anders krijgen we een tas koffie.
En ik vind een kopje koffie meer als zat.
 ((8 -2(( -2(( grapje natuurlijk.
Ik weet dat jullie een kopje bedoelen.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #26 Gepost op: 11 november 2013, 21:38:04 »
Al woon ik in Belgie, ik ben een Hollandse :D, dus wat voor een voordeel heb ik aan het lidmaatschap van de VRV?

Humm Jonna , heel goede vraag .....
Als je -mede door de grotere afstanden -niet veel kan aanwezig zijn op onze activiteiten of bijeenkomsten lijkt het van niet ....Ik kan het wel een beetje begrijpen ....Ik heb natuurlijk opzettelijk geschreven : "lijkt" ... Want dan mis je natuurlijk ook ons schitterend tijdschriftje en al de interessante bijdrages .  ))4 Voor mij - ben misschien ouderwets -kan een goed artikel in een tijdschrift nog steeds niet worden vervangen (ook niet door een forum)
Maar goed , de sterkte van ons forum is altijd  het feit geweest dat we niemand kost wat kost een lidmaatschap aan zijn broek willen smeren .Hoeft echt niet , iedereen is vrij ....Zij die willen , zullen het toch wel doen .
Echter 1 kanttekening ! Wat als morgen iedereen denkt : " ik hoef me geen lid te maken van die VRV , ik lees en hoor alles wel op het forum , kost me niks " .Dan hebben wij als VRV natuurlijk geen leden meer ....En weet je wat er dan gebeurt ? Einde verhaal met ons forum ....want zonder leden geen VRV en zonder VRV geen forum meer ...Zomaar een hersenspinsel op een late zondagavond ....

Ik zou er nog het volgende willen aan toevoegen: nieuwe leden die toetreden tot de VRV is voor iedereen voordelig: hij of zij die lid wordt staat immers niet meer alleen, maar maakt deel uit van een eenheid die maar in één ding geïnteresseerd is: knowhow verwerven. Er worden banden gesmeed, discussies gevoerd, weetjes verklapt, planten uitgewisseld, enz... . Iedereen kan er maar wel bij varen. Als je alleen op een eiland blijft zitten, kan dat op den duur ten koste gaan van uw liefhebberij...stilstaan betekent achteruit boeren, en achteruit boeren leidt tot ...dat mag je zelf invullen.

En zeggen dat ik jaren en jaren niet op een eiland, maar op een berg gezeten heb ... :o
Lid zijn heeft wel een niet te versmaden voordeel voor een bepaalde microbe.
Door deze microbe zijn er hier ter plaatse nog bergjes ontstaan, al zijn het weliswaar kleintjes in vergelijking met die berg waar ik jarenlang moederziel alleen opzat.
Enfin, toch liever op een berg dan op een eiland. 8)
Awel, ik ben nedergedaald van mijnen berg en heb toch veel opgestoken (onder andere wat tufstenen zijn). --6
 -2(

Tussen alle zever door, toch nog één serieus iemand.  ;) Jij hebt al één en ander geleerd in de VRV, maar wij toch ook van u, zulle. Rotsplanten in harde stenen laten groeien, ik had er zelfs nog niet durven van dromen. Nogal een geluk dat je niet op die fameuze berg bent blijven zitten.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #27 Gepost op: 11 november 2013, 22:01:44 »
Oh, maar dat lust ik ook allemaal hoor. ;)

Jonna, beloof me één ding, als Gerard op de koffie komt en je geeft hem wijn of likeur, laat hem dan niet op het forum, want dan wordt het NOG erger....
En jij ook bedankt!
Je lijkt Gerrit E wel.  ;D

Jonna Sudenius

  • Junior
  • **
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #28 Gepost op: 11 november 2013, 22:04:14 »
Misschien is het een leuk idee om elkaar hier bij ons eens te ontmoeten. We hebben voldoende plaats voor mensen die een tent/caravan hebben en we hebben ook 2 kamers voor 2 personen . En als jullie wat minimalistisch gewend zijn, dan kan er ook nog geslapen worden in onze Renault Master, die wij altijd gebruiken voor onze reisjes.  Mijn echtgenoot is totaal niet geinteresseerd in tuinieren, maar is altijd wel heel behulpzaam met alles wat ik nodig heb.
Maar weet wel, dat mijn tuin vooral een tuin is met wilde planten (bijna geen cultivars) van over de hele wereld. Kijk maar eens op mijn website. De rotsplanten zijn maar een klein onderdeel van mijn tuin.

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Hoe toe te voegen dat je NRV lid bent?
« Reactie #29 Gepost op: 11 november 2013, 22:45:41 »
 -1(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen