Auteur Topic: Galanthus catalogi 2011/2012  (gelezen 19211 keer)

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #15 Gepost op: 23 december 2011, 20:34:54 »
Vandaag arriveerde de catalogus 2012 van North Green Snowdrops. Vele mooie en zeldzame sneeuwklokjes in de verkoop: "Godfrey Owen", "Trymlet", "Ray Cobb", "Trumps", "Trumpolute", "Prague Spring", "David Baker", om er maar eens een paar te noemen. Verder een gering aantal, voor mij grotendeels onbekende, soortjes waar je op kunt bieden. De enige echt bekende in dit rijtje is " Big Boy". Helaas had ik vandaag geen scanner tot mijn beschikking, zodat ik de bestellijst niet kan verspreiden. En inmiddels is die alweer weg, terug naar Groot-Brittannie...  ::) 8)
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #16 Gepost op: 24 december 2011, 01:24:43 »
Heb je al wel eens geboden op een sneeuwklokje, Sven? Of is dat een onbescheiden vraag? Ik heb begrepen dat er dan erg hoge prijzen worden betaald voor de bijzonderheden. Best well spannend natuurlijk, of je dan tot de gelukkigen behoort.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #17 Gepost op: 24 december 2011, 10:54:49 »
Heb je al wel eens geboden op een sneeuwklokje, Sven? Of is dat een onbescheiden vraag? Ik heb begrepen dat er dan erg hoge prijzen worden betaald voor de bijzonderheden. Best well spannend natuurlijk, of je dan tot de gelukkigen behoort.

Lina.

Nee, dit is het eerste jaar dat ik de catalogus van North Green heb aangevraagd. En ik heb nu ook niet geboden, vooral omdat ik de betreffende sneeuwklokjes (8 verschillende, te weten nivalis "Wolfgang", reginae-olgae "Blue John", plicatus "Castle Green Dragon", fosteri var. antepensis, "Big Boy", "Glenchantress", "Long Wasp" en "Shrubbery Special") niet ken, hierin geen interesse heb of al heb. In de catalogus staan startbedragen genoemd per sneeuwklokje varierend van 40 tot 60 pond. Bij de biedingen kunnen de bedragen dus al snel tot grote hoogtes oplopen.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Marc Coolens

  • Rotsplantfanaat
  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 430
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #18 Gepost op: 27 december 2011, 22:29:06 »

Gisteren 26 december de nieuwe cataloog ontvangen van Avon  bulbs ,ook deze bevat een 100 tal galanthus cultivars.
Onder andere Big Boy ,Ecusson d'Or ,Trym ,Trympostor.
Het aanbod onbekende cultivars is niet meer te volgen  waar eindigd dit !!!
Marc

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #19 Gepost op: 28 december 2011, 09:46:27 »
Hallo Marc,
Ik heb de catalogus van Avon Bulbs nog niet ontvangen, misschien vandaag. Ik ga ervan uit dat het aanbod overeen komt met de sneeuwklokjes die op de website zijn vermeld. Dat is een heel mooi lijstje. Echt nieuwe introducties zijn "Jade" en "Trymposter". "Jade" stond ook op de "dormant snowdrop"-lijst van deze zomer.
Groeten, Sven 
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #20 Gepost op: 29 december 2011, 15:56:23 »
Nog steeds geen catalogus ontvangen :(. Wordt hierin de mogelijkheid geboden om al te bestellen voordat de verkoop via de website begint, Marc? 
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Loes de Groot

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 334
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #21 Gepost op: 29 december 2011, 17:06:29 »
Sven,
ik heb de catalogus al een kleine week maar ik denk dat bestellen via de mail sneller is hoor.
wel vervelend dat je de prijzen nu niet weet maar als je doorgeeft waar je belangstelling voor hebt zoek ik die even voor je op.

Marc Coolens

  • Rotsplantfanaat
  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 430
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #22 Gepost op: 30 december 2011, 18:21:31 »
Dag Sven
In de catalogus staan dezelfde items als op de website. Via de website kan je pas vanaf 4 januari bestellen , ik heb het bestelformulier dat in de catalogus zit ingevuld en gisteren per post opgestuurd .Zal mijn bestelling afhalen 25/26 februari te Oirlich
Als afsluiter Selborne green tips vandaag gefotografeerd

groeten Marc

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #23 Gepost op: 30 december 2011, 19:16:05 »
Bedankt voor je reactie, Marc. Ik verwacht de catalogus nu niet meer, dus ik zal mijn bestelling op 4 januari via de website plaatsen. Hopelijk zijn de door mij gewenste sneeuwklokjes dan nog beschikbaar. Ik ben trouwens ook van plan naar Oirlich te gaan. Ik verkies dit evenement dit jaar weer boven Kalmthout. Het blijft jammer dat ze Oirlich en Kalmthout op dezelfde data blijven plannen.
Mooi sneeuwklokje, "Selborne Green Tips"!
« Laatst bewerkt op: 30 december 2011, 19:17:40 door Sven de Groot »
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #24 Gepost op: 30 december 2011, 21:56:17 »
Heeeeel mooi sneeuwklokje, Selbourne Green Tips!
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #25 Gepost op: 31 december 2011, 07:57:33 »
Op de lijst van Morley staan er toch weer enkele bijzonderheden, maar dan vooral degene waarvoor je moet bieden. Maar ja, op een bepaald moment is dit (naast ruilen) soms de enige manier om de allernieuwsten aan te schaffen. Ik zie trouwens dat Morleys 'Trumpolute' van vorig seizoen al begint te ontdubbelen...
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #26 Gepost op: 31 december 2011, 10:52:54 »
Zet je hem voor ons op de foto, Valentin? Ik ben er in elk geval benieuwd naar.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #27 Gepost op: 31 december 2011, 18:39:49 »
Op de lijst van Morley staan er toch weer enkele bijzonderheden, maar dan vooral degene waarvoor je moet bieden. Maar ja, op een bepaald moment is dit (naast ruilen) soms de enige manier om de allernieuwsten aan te schaffen. Ik zie trouwens dat Morleys 'Trumpolute' van vorig seizoen al begint te ontdubbelen...

Dit jaar hoef je voor "Trumpolute" niet te bieden. Ze staat in de "gewone" lijst voor 60 pond. Ik word altijd wel gretig als ik al die mooie nieuwe sneeuwklokjes zie, maar een jaar (of twee) wachten is wel erg gunstig voor de portemonnee  ::) 8) 
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #28 Gepost op: 6 januari 2012, 18:44:41 »
Wat dacht je van Galanthus pliactus 'Castle green dragon'? Ik ken het je vertellen, zag het eens...een echt juweeltje!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus catalogi 2011/2012
« Reactie #29 Gepost op: 6 januari 2012, 20:02:52 »
Wat dacht je van Galanthus pliactus 'Castle green dragon'? Ik ken het je vertellen, zag het eens...een echt juweeltje!

Ik heb inmiddels begrepen dat dat de "nieuwe" naam is voor plicatus "Anne's Green Stripe", een bjoetie inderdaad.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.