Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Het peatbed in een notendop

<< < (2/4) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  3 december 2013, 22:24:33 ---Ik zie daar in de lijst planten als Ramonda en Haberlea. Daar heb ik toch wat mijn twijfels over. Zullen die niet te nat staan in de winter? Ik heb ze op schaduwrijke, droge plaatsen tussen de stenen en één enkele Ramonda zelfs in een steen en daar doen ze het uitstekend.

--- Einde van citaat ---

Ramonda en Haberlea doen het perfect in het peatbed Frankie .Groeien net zo goed tussen enkele turfblokken als in een steen . Het zijn dan ook beide makkelijke rotsplanten .

Hugo Van Woensel:
We kunnen u alléén maar voor het initiatief bedanken Cor! ((4

Lily-Anne Vereecken:
Is wel heel handig zo een beknopt overzicht . Het zou fantastisch zijn, als zo een overzicht in een notendop, af en toe ook voor andere onderwerpen of planten  beschikbaar zou zijn .

Cor van Kapel:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  3 december 2013, 23:05:46 ---Is wel heel handig zo een beknopt overzicht . Het zou fantastisch zijn, als zo een overzicht in een notendop, af en toe ook voor andere onderwerpen of planten  beschikbaar zou zijn .

--- Einde van citaat ---
))4 ))4 ))4 Hmmmmm ......... ik zou dat eens kunnen overdenken voor b.v. planten in ........... Tufsteen, hoewel ik me daarmee, met Jan F.  -1( -1( om de hoek, natuurlijk wel op erg glad ijs begeef. Maar ehhhh Lily-Anne ik wil de handschoen niet voor jouw neus oprapen natuurlijk ))8 ))8, dus ............

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Cor van Kapel op  3 december 2013, 15:53:59 ---De grandioze topic Peatbed  -6( volg ik al vanaf het begin met grote interesse in de hoop zoiets ooit ook nog eens zelf te kunnen realiseren en het ziet ernaar uit dat dit de komende tijd gaat lukken, maar dat terzijde.
Omdat de gegevens nogal verspreid staan, verzamel ik al geruime tijd gegevens over de aanleg van een veenbed. Ja als je (nog) niet aan de slag kunt, moet je iets doen om het vooruitzicht ervan levendig te houden. Het resultaat is een vier kantjes tellend document met het nodige aan informatie hoe e.e.a. aan te leggen maar vooral ook welke planten houden van dit milieu en hoe zien ze er ook alweer uit.

--- Einde van citaat ---
Goed bezig Cor, doe zo voort! Uitdieping van onderwerpen is een grote meerwaarde voor een forum.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie