Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Tuinproblemen en hun oplossingen (?) Natuurfenomenen ea.

Regen!

<< < (9/9)

Wim Boens:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 26 augustus 2014, 22:27:40 ---Ze weten je toch wel goed wonen Wim ! Als het zo verder gaat, zal je  een muur rond je tuin moeten bouwen om het water buiten te houden. Als je op vakantie zou zijn en bij het terugkomen een nat huis vinden, dat zou helemaal niet te doen zijn . Nu kan je eventueel nog wat zaken omhoog zetten . Het is natuurlijk een schrale troost. Kan het stadsbestuur geen werken uitvoeren om zo'n problemen op te vangen?

--- Einde van citaat ---

Ja, een ommuurde tuin is misschien nog een idee ))4 Maar er moet sowieso een gat in om er uit te kunnen, of een touwladder gebruiken...  ::) Hopelijk blijven we nu wat gespaard! We gaan het gemeentebestuur wel eens aanspreken daarover.


--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 augustus 2014, 22:37:24 ---Erg dit te moeten lezen Wim ! Hopelijk gaat er wat gebeuren op termijn want anders wordt het wel tricky.

--- Einde van citaat ---

Ja, leuk is anders.

Matthias Fouquaert:
Ook hier was het bijna een riviertje te noemen. De vijvers liepen nog nooit zoveel over....

De kelder liep ook wat onder...

Ik had vorige keer een paar maatregelen genomen bij de moederplanten. Nochtans staan de meeste rotsplanten op een licht hellend vlak.
Bij enkele allioni's en Sempi's heb ik wat schade gemerkt door de regen.

Maar zoals Hans al vermeld heeft. Sommige rotsplanten kunnen het wel appreciƫren.

Zoals Saldonella montana bijvoorbeeld. ))4

Bij onze Leiomerus ontstond dan weer een moeras naast de Melse berg. ??? Ik heb toch wat emmers eruit gehaald..

Het was lang geleden dat hier nog water stond. Hopelijk blijft het bij die ene keer...
 

Lily-Anne Vereecken:
Hoe is het onweer verlopen bij jullie in West Vlaanderen ? Hopelijk niet te veel schade !
Bij ons hier in , oost- Vlaanderen , alleen wat gedonder... maar gelukkig geen schade.

Wim Boens:
Hier geen schade, maar in de buurgemeenten was het erger!

Ruben Billiet:
Hier in Oostrozebeke bakken water maar van andere problemen zijn we gelukkig gespaard gebleven

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie