Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Gran Canaria 2018

(1/32) > >>

Gerrit Eijkelenboom:
Gran Canaria is landschappelijk gezien het mooiste eiland dat ik ken. Subjectief natuurlijk, maar ik zal in deze reportage voorbeelden van laten zien. Hoofdzakelijk gaat het om de planten natuurlijk. Voor velen zal dit een 'ver-van-mijn-bed-show worden, want hoofdzakelijk onbekend en nieuw. Voor mij minder, want een paar jaar geleden waren wij op La Palma, waar ook een verslag van is.


                                   

Gerrit Eijkelenboom:
Zonder vervoermiddel ben je nergens, of je moet in het zuiden gaan zitten en op het strand of resort huidkanker opdoen. Dat oord heet Playa del Ingles, zeg maar het Benidorm van Gran Canaria, de reden waarom dit eiland zo'n slechte reputatie heeft.

Nee, wij waren zo verstandig om in het noorden te gaan zitten, waar de vakantiegangers niet komen en regen en storm en kou onze beloning waren. 4 Weken wachten totdat die grijze mist in het binnenland eens zou opklaren als de depressie zou zijn verdwenen.

Agaete heet het oord, o zo pittoresk met zijn vissershaven, woeste kliffen en bulderende oceaan.

Planten passen zich overal en altijd aan, ook waar ogenschijnlijk niets kan groeien, zoals op onze wandeltocht langs de kust is te zien.

Het is Heliotropium (misschien erosum)

Gerrit Eijkelenboom:
Lycium intractum

Gerrit Eijkelenboom:
Bijna niet te vinden en te zien, maar wel onze bekende Helianthemum,, hier de endemische canariense

Gerrit Eijkelenboom:
Euphorbia  aphyla

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie