Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden

Daphne 2021

<< < (2/12) > >>

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Herman Mylemans op  6 februari 2021, 14:44:31 ---Daphne bholua ‘Jacqueline Postill’ met zijn sterke geur en grote bloemen.

--- Einde van citaat ---

Fantastisch beeld Herman, de geur moet fantastisch zijn.
Ik heb mijn exemplaar dat nog lang niet zo groot is en in knop staat net voorzien van een winterjas in fleece om hem toch enigszins te beschermen..  ((--11 ::)

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Herman Mylemans op  6 februari 2021, 14:46:46 ---Daphne bholua 'Peter Smithers' is iets minder sterk van geur en bloem is ook iets kleiner dan ‘Jacqueline Postill’. Veel verschil zie ik niet.

--- Einde van citaat ---

Ziet er ook lang niet verkeerd uit Herman !  ((14

Herman Mylemans:
Daphne bholua ‘Jacqueline Postill’ heeft veel afgezien van de strenge winterweek. Veel bloemen zijn bevroren, maar ik verwacht toch nog nieuwe.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Herman Mylemans op 16 februari 2021, 11:42:28 ---Daphne bholua ‘Jacqueline Postill’ heeft veel afgezien van de strenge winterweek. Veel bloemen zijn bevroren, maar ik verwacht toch nog nieuwe.

--- Einde van citaat ---

Mijn exemplaar (nog veel kleiner) had ik met drie lagen vliesdoek omwikkeld... het heeft niet mogen baten.  Hopelijk herstelt de plant zich toch volledig.

Hier en daar lijkt een bloemknop nog min of meer intact.

Theo Stronks:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 februari 2021, 12:02:48 ---
--- Citaat van: Herman Mylemans op 16 februari 2021, 11:42:28 ---Daphne bholua ‘Jacqueline Postill’ heeft veel afgezien van de strenge winterweek. Veel bloemen zijn bevroren, maar ik verwacht toch nog nieuwe.

--- Einde van citaat ---

Mijn exemplaar (nog veel kleiner) had ik met drie lagen vliesdoek omwikkeld... het heeft niet mogen baten.  Hopelijk herstelt de plant zich toch volledig.

Hier en daar lijkt een bloemknop nog min of meer intact.

--- Einde van citaat ---
Hier ook een treurige aanblik van deze Daphne,misschien valt de schade uiteindelijk mee ((--11

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie