Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Crocussen in de herfst 2021

<< < (39/46) > >>

Frankie Wulleman:
Geen weer vandaag om een hond door te jagen. Toch stonden er nog enkele crocussen dapper te bloeien vandaag, zoals C. melantherus (foto 1 en 2) en C. 'Dreamdancer' (foto 3 en 4)

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  4 december 2021, 17:07:17 ---Geen weer vandaag om een hond door te jagen. Toch stonden er nog enkele crocussen dapper te bloeien vandaag, zoals C. melantherus (foto 1 en 2) en C. 'Dreamdancer' (foto 3 en 4)

--- Einde van citaat ---

Twee toppers Frankie , heel mooie foto's die een mens opfleuren in deze grijze en natte tijden !  ((3

Steven Stout:
Momenteel bloeit er bij mij helaas ook echt helemaal niets meer qua crocussen, hoogstens een kleine knop van C. hyemalis die op komst is maar ik betwijfel of daar ook echt wat uit zal gaan komen met dit gure natte weer. Des te groter is de pret als de eerste lentebloeiers straks weer op gang zullen gaan komen.

Helaas ben ik nog altijd in een 'strijd' verwikkeld met een muis in mijn kweekbak die zich ergens onder alle potten in de zandlaag voor de winter veilig en redelijk warm verblijft. Ik heb een emmer met een liniaal als 'loopbrug' klaargezet om hem (hopelijk) te vangen. Op de liniaal ligt pindakaas  en onder het lichaamsgewicht valt deze dan als een wipwap naar beneden en valt de muis in de emmer. Nu maar hopen dat het werkt want de muis heeft reeds 5 redelijk zeldzame crocusknollen in zijn geheel uitgegraven en opgegeten :-(

Bij de meest zeldzame soorten heb ik als tegenmaatregel kleine vierkant stukjes kippengaas op maat geknipt en onder de afdeklaag kiezels gelegd. Op die manier kunnen tenminste de knollen moeilijk uitgegraven worden (echter wordt het loof nog steeds opgegeten).

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Steven Stout op  5 december 2021, 15:49:23 ---Momenteel bloeit er bij mij helaas ook echt helemaal niets meer qua crocussen, hoogstens een kleine knop van C. hyemalis die op komst is maar ik betwijfel of daar ook echt wat uit zal gaan komen met dit gure natte weer. Des te groter is de pret als de eerste lentebloeiers straks weer op gang zullen gaan komen.

Helaas ben ik nog altijd in een 'strijd' verwikkeld met een muis in mijn kweekbak die zich ergens onder alle potten in de zandlaag voor de winter veilig en redelijk warm verblijft. Ik heb een emmer met een liniaal als 'loopbrug' klaargezet om hem (hopelijk) te vangen. Op de liniaal ligt pindakaas  en onder het lichaamsgewicht valt deze dan als een wipwap naar beneden en valt de muis in de emmer. Nu maar hopen dat het werkt want de muis heeft reeds 5 redelijk zeldzame crocusknollen in zijn geheel uitgegraven en opgegeten :-(

Bij de meest zeldzame soorten heb ik als tegenmaatregel kleine vierkant stukjes kippengaas op maat geknipt en onder de afdeklaag kiezels gelegd. Op die manier kunnen tenminste de knollen moeilijk uitgegraven worden (echter wordt het loof nog steeds opgegeten).

--- Einde van citaat ---

Hier bloeien momenteel enkele vormen van laevigatus , pumilus en nog een laatste bloem cartwrightianus in mijn bollenbed , Steven

hopelijk kan je de muis vangen , alvast veel succes !

Steven Stout:
En vandaag werd ik dan toch nog verblijd met deze ene enkele bloem van C. hyemalis uit Jordaniƫ
Plus... het is gelukt twee muizen te vangen! Hopelijk blijft het daarbij en is het probleem daarmee voorlopig 'opgelost'.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie