Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Planten gezocht of aangeboden

Aconitum tauricum

(1/2) > >>

Frankie Wulleman:
Kleine monnikskapjes staan beeldig in de rotstuin. Jammergenoeg zijn ze moeilijk te vinden. Is er niemand die deze Aconitum tauricum kweekt en eventueel planten op overschot heeft. Ik heb hem vroeger nog gezaaid, echter zonder succes. Ik denk dat het een moeilijke kweek is.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 22 februari 2010, 21:56:57 ---Kleine monnikskapjes staan beeldig in de rotstuin. Jammergenoeg zijn ze moeilijk te vinden. Is er niemand die deze Aconitum tauricum kweekt en eventueel planten op overschot heeft. Ik heb hem vroeger nog gezaaid, echter zonder succes. Ik denk dat het een moeilijke kweek is.

--- Einde van citaat ---

Ik heb hem vroeger ook nog een aantal jaren in de rotstuin gehad.Een mooie plant maar op den duur werd hij toch iets te groot voor mijn rotstuin.Reserveer toch wel wat ruimte voor deze plant.Hij houd van wat klei en als ik mij goed herinner is hij bij mij afgestorven wegens te droog in de zomer...
Ik heb hem nu ook al een aantal jaren niet meer tegen gekomen. 

Luc Gilgemyn:
Ik heb hem staan Frankie - Na het zien van de foto in het boek van Wiert Nieuman heb ik 'm ooit gezaaid uit zaad van één of andere seed exchange - hij is wel zo'n halve meter hoog... in het boek van Wiert zag ie er amper 25 cm hoog uit...  :(
Als u dat interesseert kijk ik eens rond de plant of er soms zaaierlingen staan, anders kan ik u zaad bezorgen op het eind van het seizoen.

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 23 februari 2010, 09:44:39 ---Ik heb hem staan Frankie - Na het zien van de foto in het boek van Wiert Nieuman heb ik 'm ooit gezaaid uit zaad van één of andere seed exchange - hij is wel zo'n halve meter hoog... in het boek van Wiert zag ie er amper 25 cm hoog uit... 

--- Einde van citaat ---
Ik heb deze aconitum al jaren in de rotstuin en de hoogte is inderdaad maar een 25-30 cm.
Ik moet eens zien of er spontane zaailingen rond staan.

Het is belangrijk dat de grond waarin de wortelmassa groeit niet uitdroogt - een ideale plant om tussen stenen te laten groeien.

Frankie Wulleman:
Inderdaad Luc G., ik heb ook die boeken van Wiert en ben ook verslingerd op die foto. Vreemd dat het exemplaar van Luc S. kleiner blijft dan die van Luc G. Het kan natuurlijk aan de ondergrond liggen ofwel zijn het aparte variëteiten/species. In ieder geval, als er iemand zaad van heeft of jonge plantjes kun je me er een plezier mee doen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie