Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden

Overige houtige gewassen

<< < (2/184) > >>

Luc Scheldeman:
Ik kan niet ontkennen dat het geslacht salix en dan vooral de kruipende vormen, mij bijzonder aantrekt om als houtig gewas in de rotstuin te fungeren.
Een eerste plant die zijn katjes gaat tonen is een natuurhybride uit Oberwallis, Zwitserland: Salix foetida x retusa. Het is een soort met vrij lange takken die tegen de grond liggen. Een jaarlijkse snoei om de plant wat beperkter te houden is wel aangewezen.

Frankie Wulleman:
Deze heester luisterend naar de naam Skimmia japonica wordt op den duur veel te groot voor de doorsnee rotstuin. Mijn exemplaar meet ongeveer 1 m hoog en breed, waarbij ik hem jaarlijks na de bloei wat snoei. Ik heb hem vlakbij mijn terras geplant en met als die reden de onovertroffen geur die hij verspreidt. Geen enkele daphne die hier aan kan tippen.

Kris De Raeymaeker:
Ondertussen al net over zijn hoogtepunt maar in het voorbije weekend nog net goed genoeg voor deze foto's.
Ik snoei deze Magnolia stellata subsp. keiskei jaarlijks bij ...
Zou 1,5 m hoog worden na verloop maar mits snoei blijft hij voorlopig maar de helft.

Luc Gilgemyn:
Heel mooi Kris !
Blijkbaar heeft het snoeien geen negatieve invloed op de bloei !
Doe je dat onmiddellijk na de bloei  ? (het snoeien bedoel ik)

Luc Gilgemyn:
Phyllodoce 'Hobgoblin' - houdt zoals de meeste van zijn soortgenoten van een zurige grond en wat schaduw.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie