Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden

Overige houtige gewassen

<< < (134/184) > >>

Marc Coolens:
Inderdaad  Rudi , mooie foto

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Rudi Berthels op 24 januari 2022, 11:54:04 ---Dit jaar genieten we een maand langer van de toverhazelaar

--- Einde van citaat ---

Een goed gekozen naam hé Rudi, hij blijft betoverend mooi!

Herman Mylemans:
Ik ben bezig met een nieuw project: een Cornussen border van 14m lang en 3m breed. Aan de voorbereiding is al begonnen, maar licht nu stil wegens de nattigheid. De planten staan nu nog in pot op het terras, wel in volgorde van aanplanting en dit geeft een indruk van het kleurenspel van de takken. In de zomer moet het een ander kleurenverloop geven door de verschillende kleuren van bladeren. Op het internet vind je mooie taferelen van Cornussen. Later kan er dan nog aan de onderbegroeing gewerkt worden.

Luc Gilgemyn:
Dat wordt op zijn minst spectaculair en zo goed als uniek Herman !!  ((3

Herman Mylemans:
Luc, ik hoop dat het speciaal wordt! Eerst is de graszoden weggehaald en verdeeld over de zijkanten, zodat het geheel uiteindelijk iets hoger komt te liggen. Dan moet het nu nog opgevuld worden met een mengeling van grond en compost. Daarna op de bovenlaag nog een compostlaag. Het probleem is natuurlijk nu het overtollige water, dat naar het laagste punt komt. Nu moet ik regelmatig het water wegpompen. Maar de regen zal wel eens stoppen zeker. 3 Cornus mas zijn al op een verhoog geplant. Nu wachten tot het droger weer wordt om verder te werken. (Foto komt van GSM en is normaal verticaal)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie