Auteur Topic: Overige houtige gewassen  (gelezen 181963 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #705 Gepost op: 24 augustus 2022, 20:48:28 »
WoW Herman!  ((14 ((14 ((12 Ik hoop dat je rug het kan volhouden!
Succes!

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #706 Gepost op: 25 augustus 2022, 10:30:10 »
Ze zeggen dikwijls de laatste loodjes wegen het zwaarst! Nu gisteren namiddag begon het wel warm te worden vandaar vandaag het laatste stuk gedaan. Nu zou het er eens goed moeten op regenen, misschien morgen, zodat de grond opnieuw  wat in elkaar zakt!
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2022, 14:31:43 door Herman Mylemans »
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #707 Gepost op: 25 augustus 2022, 21:29:20 »
Wat een reuze grote tuin!

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #708 Gepost op: 26 augustus 2022, 09:31:55 »
Wat een reuze grote tuin!
Lily-Anne, het is daar hoofdzakelijk weiland. Maar aan de zijkant ben ik daar wat struiken en bomen aan het zetten om een mooi verte zicht te creëren. Mijn zoon woont daar. Dus dat is daar een meer jaren plan.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #709 Gepost op: 27 augustus 2022, 15:34:06 »
Nog altijd geen regen gehad!  --13 --13 --13
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #710 Gepost op: 19 oktober 2022, 09:24:11 »
De nieuw border is nu opgeplant:
Magnolia grandiflora 'Galissonnière', Cornus mas, Cornus alba 'Gouchaultii', Camassia leichtlinii 'Alba’, Liriope muscari 'Monroe White', Bergenia ciliate, Camassia leichtlinii 'Sacajawea’, Bergenia ‘Baby Doll’ , Liriope muscari 'Variegata', Bergenia purpurascens, Cornus alba ‘Kesselringii’, Spiraea thunbergia, Deutzia scabra ‘Plena’, Weigela florida 'Nana Variegata',  Viburnum farreri 'Nanum', Pieris Japonica ‘Forest Flame’, Viburnum plicatum ‘Mariesii’,  Magnolia ‘Maryland’
Nu afwachten wat het geeft!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2629
  • Geslacht: Man
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #711 Gepost op: 19 oktober 2022, 09:32:29 »
De nieuw border is nu opgeplant:
Magnolia grandiflora 'Galissonnière', Cornus mas, Cornus alba 'Gouchaultii', Camassia leichtlinii 'Alba’, Liriope muscari 'Monroe White', Bergenia ciliate, Camassia leichtlinii 'Sacajawea’, Bergenia ‘Baby Doll’ , Liriope muscari 'Variegata', Bergenia purpurascens, Cornus alba ‘Kesselringii’, Spiraea thunbergia, Deutzia scabra ‘Plena’, Weigela florida 'Nana Variegata',  Viburnum farreri 'Nanum', Pieris Japonica ‘Forest Flame’, Viburnum plicatum ‘Mariesii’,  Magnolia ‘Maryland’
Nu afwachten wat het geeft!
Ziet er mooi uit Herman,het vele werk wordt beloond.

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #712 Gepost op: 19 oktober 2022, 14:03:14 »
De nieuw border is nu opgeplant:
Magnolia grandiflora 'Galissonnière', Cornus mas, Cornus alba 'Gouchaultii', Camassia leichtlinii 'Alba’, Liriope muscari 'Monroe White', Bergenia ciliate, Camassia leichtlinii 'Sacajawea’, Bergenia ‘Baby Doll’ , Liriope muscari 'Variegata', Bergenia purpurascens, Cornus alba ‘Kesselringii’, Spiraea thunbergia, Deutzia scabra ‘Plena’, Weigela florida 'Nana Variegata',  Viburnum farreri 'Nanum', Pieris Japonica ‘Forest Flame’, Viburnum plicatum ‘Mariesii’,  Magnolia ‘Maryland’
Nu afwachten wat het geeft!
Ziet er mooi uit Herman,het vele werk wordt beloond.
Dank u Theo! Het volgende deel is in voorbereiding.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #713 Gepost op: 19 oktober 2022, 17:41:55 »
De nieuw border is nu opgeplant:
Magnolia grandiflora 'Galissonnière', Cornus mas, Cornus alba 'Gouchaultii', Camassia leichtlinii 'Alba’, Liriope muscari 'Monroe White', Bergenia ciliate, Camassia leichtlinii 'Sacajawea’, Bergenia ‘Baby Doll’ , Liriope muscari 'Variegata', Bergenia purpurascens, Cornus alba ‘Kesselringii’, Spiraea thunbergia, Deutzia scabra ‘Plena’, Weigela florida 'Nana Variegata',  Viburnum farreri 'Nanum', Pieris Japonica ‘Forest Flame’, Viburnum plicatum ‘Mariesii’,  Magnolia ‘Maryland’
Nu afwachten wat het geeft!

Indrukwekkend, Heman !   :o ((13  Daar neem ik mijn hoedje voor af !!  Heel benieuwd naar een eerste resultaat volgend jaar en nog meer wanneer al dat moois wat maturiteit zal bereikt hebben.  Een prachtig sortiment planten/struiken/bomen dat je daar geselecteerd hebt!  Allemaal van't beste !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #714 Gepost op: 20 oktober 2022, 11:42:36 »
De nieuw border is nu opgeplant:
Magnolia grandiflora 'Galissonnière', Cornus mas, Cornus alba 'Gouchaultii', Camassia leichtlinii 'Alba’, Liriope muscari 'Monroe White', Bergenia ciliate, Camassia leichtlinii 'Sacajawea’, Bergenia ‘Baby Doll’ , Liriope muscari 'Variegata', Bergenia purpurascens, Cornus alba ‘Kesselringii’, Spiraea thunbergia, Deutzia scabra ‘Plena’, Weigela florida 'Nana Variegata',  Viburnum farreri 'Nanum', Pieris Japonica ‘Forest Flame’, Viburnum plicatum ‘Mariesii’,  Magnolia ‘Maryland’
Nu afwachten wat het geeft!

Indrukwekkend, Heman !   :o ((13  Daar neem ik mijn hoedje voor af !!  Heel benieuwd naar een eerste resultaat volgend jaar en nog meer wanneer al dat moois wat maturiteit zal bereikt hebben.  Een prachtig sortiment planten/struiken/bomen dat je daar geselecteerd hebt!  Allemaal van't beste !
Dank u Luc. We doen ons best om speciale planten/struiken/bomen te zoeken. Dat zoekwerk is wel prettig maar niet altijd eenvoudig. De tuinen van Appeltern zijn ook wel interessant om ideeën op te doen https://appeltern.nl/nl/.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #715 Gepost op: 28 oktober 2022, 23:04:38 »
De grondwerken zijn klaar van de nieuwe border, hij is gevuld met een mengsel van compost en teelaarde. Hij is lichtjes aangetrapt zodat hij hopelijk niet te veel zakt. Het geheel lig een beetje hoger dan het omliggende grasland om voldoende afwatering in de winter te hebben. Een deel gras moet wel terug ingezaaid worden. Nu begint het aangenamer werk: op zoek naar interessante struiken. De cornussen border is dit jaar al sterk gegroeid en begint stilaan in herfst modus te komen. Volgende maand hoop ik het kleurenspel van de takken te kunnen bewonderen.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2629
  • Geslacht: Man
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #716 Gepost op: 29 oktober 2022, 18:42:07 »
De grondwerken zijn klaar van de nieuwe border, hij is gevuld met een mengsel van compost en teelaarde. Hij is lichtjes aangetrapt zodat hij hopelijk niet te veel zakt. Het geheel lig een beetje hoger dan het omliggende grasland om voldoende afwatering in de winter te hebben. Een deel gras moet wel terug ingezaaid worden. Nu begint het aangenamer werk: op zoek naar interessante struiken. De cornussen border is dit jaar al sterk gegroeid en begint stilaan in herfst modus te komen. Volgende maand hoop ik het kleurenspel van de takken te kunnen bewonderen.
Veel succes er mee Herman,met jouw kennis gaat dit zeker lukken.

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #717 Gepost op: 12 november 2022, 10:04:08 »
Gisteren was ik bezig met het opplanten van de nieuwe border. Het begon al te schemeren en ik draaide mij om en zag een mooie zonsondergang!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #718 Gepost op: 12 november 2022, 10:57:41 »
Gisteren was ik bezig met het opplanten van de nieuwe border. Het begon al te schemeren en ik draaide mij om en zag een mooie zonsondergang!

Mooi Herman, bij ons zeggen ze dan dat Sinterklaas koeken aan het bakken is!  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Overige houtige gewassen
« Reactie #719 Gepost op: 12 november 2022, 11:23:46 »
Gisteren was ik bezig met het opplanten van de nieuwe border. Het begon al te schemeren en ik draaide mij om en zag een mooie zonsondergang!

Mooi Herman, bij ons zeggen ze dan dat Sinterklaas koeken aan het bakken is!  -2(
Luc, dat is een mooi gezegde! Had ik nog nooit gehoord.😀
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be