Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Planten gezocht of aangeboden

Moeras-orchideeën

(1/2) > >>

Wim Boens:
Ik ben momenteel op zoek naar de volgende orchidee-soorten voor bij mijn vleesetende planten buiten (ze zijn volgens mijn opzoekingen allemaal winterhard):

Calopogon tuberosus ‘Album’
Cypripedium acaule
Dactylorhiza sphagnicola
Eleorchis japonicum
Eleorchis japonicum ‘Album’
Elepogon (Eleorchis x Pogonia)
Pogonia japonica
Pogonia ophioglossoides


Niet de gemakkelijkste soorten om te vinden maar misschien heeft iemand hier een idee waar ik deze zou kunnen kopen?

Frankie Wulleman:
Misschien kun je eens grasduinen in het sortiment van Jan Moors, de orchideeënteler. Ga naar www.crustacare.be.
In wat voor grond kweek je die vleesetende planten Wim? Waarschijnlijk een zurig, vochtig milieu. Ik vraag mij af of zoiets zou lukken in turfblokken die in het water liggen.

Lily-Anne Vereecken:
Heb je ondertussen al orchissen gevonden voor in je moerras ? en waar ?
Ik heb alleen de gewone gevlekte dactylorhyza en niet diegene die jij zoekt
groetjes
Lily-Anne

Wim Boens:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 12 augustus 2010, 17:38:10 ---Heb je ondertussen al orchissen gevonden voor in je moerras ? en waar ?
Ik heb alleen de gewone gevlekte dactylorhyza en niet diegene die jij zoekt
groetjes
Lily-Anne

--- Einde van citaat ---

Hoi Lily-Anne,

zoals hierboven nu aangegeven heb ik reeds drie van deze soorten gevonden:

De Pogonia heb ik gekregen van iemand op het SRGC forum en de Calopogon en de Cypripedium kan ik deze herfst kopen van Graham Birkin van 39 steps nursery.

En ik heb net gezien dat Eleorchis japonicum en Eleorchis japonicum 'Album' te koop zijn bij Laneside Orchids.  :D

Wim Boens:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 24 april 2010, 22:36:32 ---Misschien kun je eens grasduinen in het sortiment van Jan Moors, de orchideeënteler. Ga naar www.crustacare.be.
In wat voor grond kweek je die vleesetende planten Wim? Waarschijnlijk een zurig, vochtig milieu. Ik vraag mij af of zoiets zou lukken in turfblokken die in het water liggen.

--- Einde van citaat ---

Frankie, pas nu je bericht gezien.
Ik ken Crustacare al een tijdje en ik denk niet dat hij één van deze soorten te koop had vorig jaar. Misschien in het najaar.

Ze groeien in een mengsel voor vleesetende planten buiten: 1/2 zand + 1/2 turf, dit mengsel wordt altijd vochtig gehouden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie