Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae, Aizoaceae
Niet winterharde cactussen, succulenten, caudiciformen
Kris De Raeymaeker:
Aztekium ritteri werd in 1929 ontdekt door één van de cactuspioniers, namelijk Friedrich Ritter , toen hij in Rayones ( Nuevo León) - Mexico aan het rondstruinen was . De plant werd dan ook naar hem genoemd. Hij komt voor op hoogtes tussen de 800-1060 meters. Lang was hij de enige soort in het geslacht Aztekium . Meer recent zijn er nog 2 soorten bij gekomen. De groei is extreem traag , wat zeg ik ... uitzinnig traag. Hou je vast , op eigen wortel groeit hij 1mm per jaar ....Wanneer geënt op een onderstam gaat het natuurlijk wat sneller maar dan zijn ze mijn inziens niet zo mooi .Dit exemplaar heb ik al minstens 30 jaar in de collectie en meet nu 4cm in diameter en 2cm hoog .
Thomas Eckert:
Wow... deze bizarre
Aztekium ritteri was me tot nu toe volledig onbekend. Fascinerend hoe klein de jaarlijkse groei is. Van levende wezens met een extreem langzame stofwisseling is bekend dat ze erg lang leven... dan is deze cactus de bloemrijke tegenhanger van Groenlandse haai , zeg maar...:-)
Hier is het detail van de bloem van de Zuid-Afrikaanse
Kleinia (Senecio) fulgens...
Kris De Raeymaeker:
--- Citaat van: Thomas Eckert op 8 december 2024, 13:22:56 ---Wow... deze bizarre
Aztekium ritteri was me tot nu toe volledig onbekend. Fascinerend hoe klein de jaarlijkse groei is. Van levende wezens met een extreem langzame stofwisseling is bekend dat ze erg lang leven...
--- Einde van citaat ---
Spijtig dat je deze soort zoveel geënt ziet aangeboden worden ... Dat klopt zeker Thomas , het zijn planten die heel oud kunnen worden !
Kris De Raeymaeker:
--- Citaat van: Thomas Eckert op 8 december 2024, 13:22:56 ---Hier is het detail van de bloem van de Zuid-Afrikaanse
--- Einde van citaat ---
Heel mooie bloemkleur Thomas , ik zag ze wel eens als bonsai en dat we ook fantastisch mooi !
Thomas Eckert:
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 8 december 2024, 13:50:49 ---
--- Citaat van: Thomas Eckert op 8 december 2024, 13:22:56 ---Hier is het detail van de bloem van de Zuid-Afrikaanse
--- Einde van citaat ---
Heel mooie bloemkleur Thomas , ik zag ze wel eens als bonsai en dat we ook fantastisch mooi !
--- Einde van citaat ---
Het is nu zaden aan het produceren... geef me een seintje als je geïnteresseerd bent.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie