Bloei mei - juni 2014

Gestart door Frankie Wulleman, 1 mei 2014, 08:01:14

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Hier is Verbascum 'Letitia' de blikvanger momenteel in de rotstuin. Is na zo'n tien jaar al uitgegroeid tot een ferme joekel.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Deze prachtige Delosperma staat van de zon te genieten.
Gehad van Henk wolfs bij zijn tuin bezoek ((4 ((4 ((6 1 bloem is zowel mooi.
maar bij hem was een heel tapijt zo gekleurd ((14
De Salvia incanescens staat ook mooi in de tuin.
De saxifraga bloeit niet maar geeft wel een mooi bolletje.
Eigenlijk als ik heel eerlijk ben hoop ik niet dat hij gaat bloeien dan mis ik zo'n mooi rozetje.
ziet er een opening in het nu mooi dicht bolletje.
Hij groeit wel weer dicht dat weet ik Maar toch. ((12

Gert Hoek

Edraianthus horvattii
Centaurea bagadensis, een mooie kleine korenbloen van zo'n 20 cm hoog
Sideritis hyssoppifolius, in een trogje
Centaurea oddyssae

Gert Hoek

Lysimachia japonica var minutissima en Campanula myrtifolia beginnen te bloeien.

Gerrit Eijkelenboom

#289
[attach=1]


[attach=2]                                      Primula waltonii



[attach=3]                                      Primula florindae

Gerrit Eijkelenboom

                           [attach=1]                         [attach=2]


Minuartia sp. Staat hier al zeker 15 jaar onder het keukenraam. Gloeiend heet en kurkdroog. En bloeien.....Nu voor het eerst.

Gerrit Eijkelenboom

Primula wilsonii

Bert Stegeman

prachtige Primula´s die je toont Gerrit
Die houden wel van vochtige plaatsen in onze tuin of natuur

Gerrit Eijkelenboom

Acinos alpinus baant zich een weg langs en over de crevice stenen. De bloei begint.
In de Dolomieten groeit hij, maar blijft een stuk kleiner en de bloei overdekt het blad geheel.
Toch een leuk rotsplantje, niet veel gezien.

Gerrit Eijkelenboom

Een blik op mijn tufstenenscree. Zo mag ik de geordende chaos van stenen wel noemen.

1. Campanula, de creme-kleurige plant centraal. Velen zullen de wenkbrauwen fronsen. Een woekeraar eerste klas. Ik heb hem op hoge plekken gezet. Afdalen gaat iets moeilijker dan klimmen. Ja het wieden moet ik er dan maar op de koop bijnemen.

2. Campanula garganica (denk ik) maakt een mooie heuvel over een stuk hout, dat hij bedekt.

Cor van Kapel

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 juni 2014, 20:00:07
Primula wilsonii
Erg mooie kleur Gerrit, hij wil ook wel eens wat meer rose voor de dag komen ))4.

Bert Stegeman

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 juni 2014, 22:12:57
Acinos alpinus baant zich een weg langs en over de crevice stenen. De bloei begint.
In de Dolomieten groeit hij, maar blijft een stuk kleiner en de bloei overdekt het blad geheel.
Toch een leuk rotsplantje, niet veel gezien.

Mooi Gerrit volgens mij had ik deze nog van jou gehad.
Staat er nog goed bij hier.  nog geen bloei hier. --13
Gelukkig zoals jullie gezien hadden heb ik deze live mogen aanschouwen.( zie foto)
Ga  komende zomer vakantie weer naar Les Menuires toe.
wel later als de vorige keer hoop nog wat bloei te vinden dan ))4
het verslag komt uiteraard weer op het forum.

Wim Boens

Enkele dingen in bloei:

Dianthus haematocalyx subsp. pindicola, een echte lage en dankbare rotsplant
en Alstroemeria aurea, helemaal geen rotsplant en een onverbeterlijke woekeraar
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Wim Boens op 11 juni 2014, 22:27:44

Dianthus haematocalyx subsp. pindicola, een echte lage en dankbare rotsplant


Een van de mooiste Wim.

Pim Hols

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 11 juni 2014, 22:30:12
Citaat van: Wim Boens op 11 juni 2014, 22:27:44

Dianthus haematocalyx subsp. pindicola, een echte lage en dankbare rotsplant


Een van de mooiste Wim.
Het is zelfs in knop één van de mooiste soortjes, Wim en Gerrit. Dit zijn fotootjes van 27 mei jl.
Heemskerk, Noord-Holland