Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

Niet winterharde cactussen, succulenten, caudiciformen

<< < (3/174) > >>

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Ger van den Beuken op 24 augustus 2010, 23:34:31 ---Kris, zoals je weet heb ik niet veel met cactussen maar bij het zien van al deze prachtige bloeiwijzen gaat mijn hart toch sneller kloppen,
PRACHTIG!!!

--- Einde van citaat ---

Ik kan mij hierbij alleen aansluiten Kris !

Kris De Raeymaeker:
Thank you guys  :D

Kris De Raeymaeker:
Hildewintera colademononis werd nog vrij recentelijk ontdekt in de natuur en is pas in 2003 beschreven.De bijgevoegde  foto is niet per ongeluk omgedraaid .De scheuten groeien niet rechtop maar hangen naar beneden.Deze colademononis  heeft net als als andere Hildewintera zygomorfe bloemen.
Hij groeit op 2000m hoogte (in feite een alpine soort ?!  ;D)op de  Cerro El Fraile( Prov. Florida) in Bolivia.
Zouden ze tegen de vorst kunnen ?Mijn plant allicht niet want hij is geent op een niet winterharde onderstam.

Kris De Raeymaeker:
Hendrik liet ons al meegenieten van enkele speciale aasbloemen zoals de Asarums en de Biarums.
Maar ook bij de succulenten zitten er aasbloemen...Meer bepaald bij de Stapelia-achtigen.
Dit is Stapelia variegata. 

Kris De Raeymaeker:
September is ook de maand van de Lithops of ook wel in de volksmond "levende steentjes " genoemd .
Deze "mesems" bloeien in wit of geel.Ze groeien in Zuid-Afrika en Namibie in gebieden zoals Namaqualand,de "knersvlakte" etc...
De bloei is zeer rijk en de bloemen bedekken de hele plant.De bloemen komen pas open in de late namiddag en vroege avond.
Ze zijn redelijk sterk en kunnen zelfs een paar graden vorst verdragen als ze droog staan .Grosso modo houd ik ze in de winter tussen de 0 en 5°C met af en toe iets onder de nul (als mijn bus propaan op is)Ze krijgen hoogstens 4 of 5 keer (max 6 keer in sommige jaren)op een jaar water !!!   

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie