Auteur Topic: Bijzonder rotsplantje  (gelezen 12150 keer)

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #45 Gepost op: 14 juni 2012, 21:47:10 »
En dat is een Salvia Gerrit. De bloem heeft meer weg van een Orchis. Prachtig hoor. Vooral het geduld achter deze operatie intrigeert me. Klasse.
groet Lida
Je klikt op antwoord, dan krijg je het veld om in te schrijven en je scrollt naar beneden. Daar staat: Samenvatting van topic. En je ziet van een hele tijd terug de stukjes van anderen. Aan de rechterkant staat: Voeg citaat toe. Daar klik je op en het citaat verschijnt op het schrijfveld. Wel even 2 keer op enter drukken om een regel over te slaan, anders staat alles boven op elkaar. Dan schrijf je je stukje. Wil je weer een citaat toevoegen, druk je weer op enter om wat ruimte te krijgen, je scrollt naar beneden en je klikt weer op voeg citaat toe. En zo voort.

O ja en nog dit. Je ziet van die ellelange citaten. Dat is meestal overbodig. Je kunt stukken weghalen door de cursor (dat knipperende streepje waar je achter typt) in de tekst te plaatsen en op Backspace te drukken. Dan kun je heel nauwkeurig stukken tekst weghalen en alleen laten staan waarop je wilt reageren.

O ja en nu ik toch bezig ben, je ziet zo vaak schrijffouten, meestal omgekeerde letters. Als je eenmaal gepost hebt kun je dat heel eenvoudig repareren door op 'verander' te klikken, je fout te verbeteren en onderaan op opslaan te klikken.

Lida al die dingen die hierboven staan moet je gewoon eens oefenen. Bijv, als je mij terug wilt schrijven probeer je alles eens uit. Gewoon posten kijken of het goed is en op verander drukken, alles weghalen met backspace en alleen 'bedankt Gerrit' schrijven.
Geweldige uitleg Gerrit. Eenmaal een docent, altijd een docent. :)
"bedankt Gerrit"

En dat is een Salvia Gerrit. De bloem heeft meer weg van een Orchis. Prachtig hoor. Vooral het geduld achter deze operatie intrigeert me. Klasse.
groet Lida

"bedankt Gerrit" Ik heb nu gezien hoe het moet. Weer wat geleerd.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #46 Gepost op: 14 juni 2012, 23:05:54 »

"bedankt Gerrit" Ik heb nu gezien hoe het moet. Weer wat geleerd.
groet Lida


 ((14


 Je ziet van die ellelange citaten.



 Eenmaal een docent, altijd een docent.


En die docent maakt een vreselijke taalfout. Heb je dat gezien? ellelang moet zijn ellenlang zijn.


Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #47 Gepost op: 15 juni 2012, 17:38:38 »
Eenmaal een docent, altijd een docent.
En die docent maakt een vreselijke taalfout. Heb je dat gezien? ellelang moet zijn ellenlang zijn.
Ik had het gezien Gerrit, maar ik schrijf iets dergelijks toe aan een type foutje. Meestal willen we te
vlug en dan typen we te onnadenkend.
Bovendien is het zo, dat je je eigen type fouten niet zo snel herkend. Hoewel ik regelmatig schrijf
en nalees, betrap ik mezelf er ook op. Meestal kan ik het tijdig herstellen, maar indien de desbetreffende fout al
in een citaat zit, vind ik het ook bar vervelend, omdat je ze daar niet kunt corrigeren heb ik al geconstateerd.
Weet je wat het belangrijkste is, we doen allemaal ons best en dat is voor mij het meest waardevolle.
groet Lida
 
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #48 Gepost op: 15 juni 2012, 18:32:38 »
Ik heb van het plantje een fotoshoot gemaakt. Zij, die hem nu al genoeg gezien hebben klikken nu weg.

Hier is Salvia carduacea.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2012, 01:05:54 door Gerrit Eijkelenboom »

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #49 Gepost op: 15 juni 2012, 18:34:08 »
Niet meer kijken nu.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #50 Gepost op: 15 juni 2012, 19:12:29 »
Heb je er nog, Gerrit?  :D
Het is een knappe plant, en dan mogen er wel meerdere foto's getoond worden.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #51 Gepost op: 15 juni 2012, 19:47:05 »
Prachtige foto's Gerrit maar even een vraagje bij het maken van de foto's gebruik je daar een soort van plaat als achterwand.
Erg mooi foto 1 ((14

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #52 Gepost op: 15 juni 2012, 20:34:53 »
Heb je er nog, Gerrit?  :D
Het is een knappe plant, en dan mogen er wel meerdere foto's getoond worden.

Nou Frankie, als er geen boze forumleden komen die zeggen, 'dit is geen fotografieforum' dan zal ik daar voor zorgen. De planten krijgen ook nog een nieuwe etage erboven op.

Prachtige foto's Gerrit maar even een vraagje bij het maken van de foto's gebruik je daar een soort van plaat als achterwand.


Dank je wel Bert. Nou nee, het is een natuurlijke achterwand. De meeste foto's zijn gewoon binnen in de kamer gemaakt. De zwarte achterkant is een donkere deur. Het blauw is mijn schuurtje door het raam buiten en de groene achterwand is een Acer, die door het raam gezien als achterwand dient. Hoe maak ik nou die foto? Ik ga op een meter of 2 a 3 staan en met de zoomlens zoom ik in. Ik kan tot 72x inzoomen. Hij stelt dan automatisch scherp op de bloem en de achtergrond wordt extreem wazig. Je krijgt dan zo'n geheimzinnige gloed. En het vaak op verschillende plaatsen te doen krijg je allerlei lichteffecten. Er is ook helemaal niets bewerkt aan deze foto's.

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #53 Gepost op: 15 juni 2012, 21:06:02 »
Dan heb je ook een goede Camera.
Ik (wij) hebben een redelijk eenvoudig toestel een klein sony Cybershot 7,2 mega pixel.
Voor mijn foto's goed genoeg ((12

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #54 Gepost op: 15 juni 2012, 21:27:06 »
........ een soort van plaat als achterwand.
Dat is overigens wel een makkelijke manier om een bloem of een plantje solo op een foto te krijgen Bert, ik heb er altijd eentje in m'n fototas zitten, je kunt het ook als windschermpje gebruiken als een bloem niet stil wil staan door de wind. Zie mijn foto van de orchidee op Texel, hier http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=343.105, dus, antwoord 125.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2012, 21:29:26 door Cor van Kapel »

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #55 Gepost op: 21 juni 2012, 16:22:49 »
De laatste bijdrage in het kader van het bijzondere rotsplantje. Gearrangeerde foto's in mijn rotstuin.

Voor wie zaad wil bestellen, zoek op Google bij Seedhunt. Gerund door Giny Hunt in Californie. Zij heeft een lijst met vooral eenjarigen, maar ook sommige Amerikaanse vaste zoals Eriogonum en Astragalus.

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #56 Gepost op: 21 juni 2012, 20:04:32 »
Prachtig plantje!
Wat kan jij toch prachtige foto's maken Gerrit !  ((12   Om jaloers op te zijn!
 Welk fototoestel gebruik je daarvoor? Met extra les of niet?
Groetjes
Lily- Anne

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Bijzonder rotsplantje
« Reactie #57 Gepost op: 21 juni 2012, 20:23:20 »
Dank voor je compliment Lily-Anne. Ik heb helemaal geen bijzonder toestel. Het is een Panasonic DMC FZ38. Een compacte camera. Geen spiegelreflex dus, 200 euro of zoiets. Maar ik weet ondertussen wel maximaal gebruik te maken van de mogelijkheden. En hij heeft een heel goede kwaliteit lens, Leica.