Auteur Topic: Tsjechïe mei 2016  (gelezen 40876 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #240 Gepost op: 14 januari 2018, 18:06:51 »
Bij mij trok ook deze mooie kleurvorm van Iris reichenbachii de aandacht.

Ook nog wat tuinbeelden in wat eigenlijk ook een stadstuin is.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #241 Gepost op: 14 januari 2018, 18:10:24 »
Er werd ook heel wat tijd gespendeerd in de verkoopruimte waar heel wat fraais  :o te vinden was, zoveel dat ik er zelfs geen foto van heb genomen.
Het werd stilaan duidelijk dat we behalve nog één stop(p) huiswaarts moesten - alarmerend was vooral de vraag hoe we al die aanwinsten in de twee busjes zouden krijgen ?? Als ik het goed voor heb hadden Filip en Tamara daar een uitstekende illustratie van, foto genomen op de vooravond van ons vertrek...  :o
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #242 Gepost op: 14 januari 2018, 18:29:32 »
Ik heb alleszins nog deze foto's van onze laatste avond in Tsjechië, in de tuin van Jiri Novak, toen we onze buit aan het sorteren waren. Het was al vrij laat na een lange dag alweer, waar jij Luc een beetje moe was en je je al moest vastklampen aan de wasdraad van Jiri.  -2(
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #243 Gepost op: 14 januari 2018, 19:01:46 »
 -2( -2( Ik denk niet dat de volledige buit daar al op staat, Frankie - er stond nog spul in dat zijgangetje denk ik.
Overigens kan ik iedereen gerust stellen, de test van de wasdraad was positief, hij was bij vertrek nog in perfecte staat !  -1(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Filip Wauters

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 550
  • Geslacht: Man
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #244 Gepost op: 14 januari 2018, 19:07:22 »
Ook hier is dat vastgelegd op de gevoelige plaat. Zelfs tijdens het lachen wordt er niet losgelaten.
En wat de verkoop betreft, die zie je hier gedeeltelijk.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Filip Wauters

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 550
  • Geslacht: Man
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #245 Gepost op: 14 januari 2018, 19:08:32 »
Er werd ook heel wat tijd gespendeerd in de verkoopruimte waar heel wat fraais  :o te vinden was, zoveel dat ik er zelfs geen foto van heb genomen.
Het werd stilaan duidelijk dat we behalve nog één stop(p) huiswaarts moesten - alarmerend was vooral de vraag hoe we al die aanwinsten in de twee busjes zouden krijgen ?? Als ik het goed voor heb hadden Filip en Tamara daar een uitstekende illustratie van, foto genomen op de vooravond van ons vertrek...  :o

Ik heb gekeken, maar geen foto gevonden van de volledige buit.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #246 Gepost op: 14 januari 2018, 19:09:22 »
 :P :P :P
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #247 Gepost op: 14 januari 2018, 20:52:26 »
-2( -2( Ik denk niet dat de volledige buit daar al op staat, Frankie - er stond nog spul in dat zijgangetje denk ik.
Overigens kan ik iedereen gerust stellen, de test van de wasdraad was positief, hij was bij vertrek nog in perfecte staat !  -1(

Hoe het gesteld is met de wasdraad weet ik niet, maar ik hoorde wel dat Jiri sinds ons bezoek alleen nog korte broekjes draagt zoals die van Filip. De reden weet ik niet.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jos Beeren

  • NRV/VRV
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 626
  • Geslacht: Man
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #248 Gepost op: 14 januari 2018, 21:09:09 »
-2( -2( Ik denk niet dat de volledige buit daar al op staat, Frankie - er stond nog spul in dat zijgangetje denk ik.
Overigens kan ik iedereen gerust stellen, de test van de wasdraad was positief, hij was bij vertrek nog in perfecte staat !  -1(

Hoe het gesteld is met de wasdraad weet ik niet, maar ik hoorde wel dat Jiri sinds ons bezoek alleen nog korte broekjes draagt zoals die van Filip. De reden weet ik niet.  ;)
Als ik de 'buit' van jullie bekijk kan Jiri zich best een mooie lang broek veroorloven --6 --6 ;)
Jos Beeren
Weert,Limburg
Nederland

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #249 Gepost op: 15 januari 2018, 22:01:29 »
De terugweg dan. Dat verliep op een gegeven moment niet van een leien dakje, toen we ergens rond de grens op een dwaalspoor geraakten en we in het ijzergebergte verzeild raakten.
Erg vond ik het niet, want er konden terug wat leuke plaatjes gemaakt worden van een hoekje wat mij totaal onbekend was.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Tsjechïe mei 2016
« Reactie #250 Gepost op: 15 januari 2018, 22:03:26 »
De dag vorderde echter snel en de rantsoenen begonnen te slinken. Ik herinner me dat slechts Filip en mezelf nog een appeltje voor de dorst hadden. Bovendien stond er nog een stop(p) op het programma.
Lichtervelde, West-Vlaanderen