Auteur Topic: In het bollenbed  (gelezen 304435 keer)

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:In het bollenbed
« Reactie #60 Gepost op: 28 januari 2013, 19:36:09 »
Deze middag was het nog zonnig hier en kon ik even genieten van Crocus biflorus subsp. nubigena , die zich van zijn mooiste kant liet zien !  ;D ( zie foto 1,2,3 )
Ook crocus fleischeri kwam in bloei maar nog niet volledig open ( zie foto 4)

Kijk eens aan , prachtig resultaat Danny ! :o Je bollenbed lijkt wel zijn beloftes te gaan inlossen....Ik zit al te peinzen ....als ik nu eens ...

Dank u Kris , ik mag momenteel niet klagen ! Dankzij de zeer beschutte ligging lukt het wel om deze vroege
bloeiers mooi in bloei te laten komen . Het is wel leuk om in deze tijd van het jaar iets in bloei te hebben in de
tuin . Ik heb al plannen om uit te breiden ............. Heb er veel plezier aan ! ;)
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15545
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:In het bollenbed
« Reactie #61 Gepost op: 28 januari 2013, 19:38:16 »
Dank u Kris , ik mag momenteel niet klagen ! Dankzij de zeer beschutte ligging lukt het wel om deze vroege
bloeiers mooi in bloei te laten komen . Het is wel leuk om in deze tijd van het jaar iets in bloei te hebben in de
tuin . Ik heb al plannen om uit te breiden ............. Heb er veel plezier aan ! ;)

Is het vooral jij die we moeten bedanken Danny . Dankzij het delen van je ervaringen hebben we er met zijn allen iets aan !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:In het bollenbed
« Reactie #62 Gepost op: 28 januari 2013, 19:41:58 »
Dank u Kris , ik mag momenteel niet klagen ! Dankzij de zeer beschutte ligging lukt het wel om deze vroege
bloeiers mooi in bloei te laten komen . Het is wel leuk om in deze tijd van het jaar iets in bloei te hebben in de
tuin . Ik heb al plannen om uit te breiden ............. Heb er veel plezier aan ! ;)

Is het vooral jij die we moeten bedanken Danny . Dankzij het delen van je ervaringen hebben we er met zijn allen iets aan !

Heel leuk om ervaringen te delen , Kris ! Samen schoppen we het wel verder..........
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16476
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:In het bollenbed
« Reactie #63 Gepost op: 28 januari 2013, 21:20:32 »
Deze middag was het nog zonnig hier en kon ik even genieten van Crocus biflorus subsp. nubigena , die zich van zijn mooiste kant liet zien !  ;D ( zie foto 1,2,3 )
Ook crocus fleischeri kwam in bloei maar nog niet volledig open ( zie foto 4)


De mooiste kant? Wat mag die dan wel zijn? Hele mooie foto's, Danny.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:In het bollenbed
« Reactie #64 Gepost op: 29 januari 2013, 19:13:35 »
Deze middag was het nog zonnig hier en kon ik even genieten van Crocus biflorus subsp. nubigena , die zich van zijn mooiste kant liet zien !  ;D ( zie foto 1,2,3 )
Ook crocus fleischeri kwam in bloei maar nog niet volledig open ( zie foto 4)


De mooiste kant? Wat mag die dan wel zijn? Hele mooie foto's, Danny.

Ik zou het niet weten , Frankie  ;D Zowel de buitenkant als de binnenkant is wel opvallend mooi , maar toch
geniet ik het meest van een open bloem met daarbij een stralende zon . ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:In het bollenbed
« Reactie #65 Gepost op: 30 januari 2013, 17:12:18 »
Met deze zachte temperaturen gaat het nu snel ! Deze namiddag zonnig maar stormweer hier . _09
Niet ideaal om foto's te nemen maar je moet elke kans grijpen voor dat het te laat is .......  ;)
Hier een foto van enkele schoonheden die bijna weggeblazen worden. Links de al getoonde Crocus biflorus nubigena , rechts Crocus biflorus subsp. isauricus
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:In het bollenbed
« Reactie #66 Gepost op: 30 januari 2013, 17:17:31 »
Enkele Krokussen in bloei onder de loep ......
Crocus biflorus subsp. isauricus ( Akseki )
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:In het bollenbed
« Reactie #67 Gepost op: 30 januari 2013, 17:25:09 »
Crocus korolkowii 'January Gold' foto 1,2     net op tijd  ;)
Crocus fleischeri   foto 3,4
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16793
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:In het bollenbed
« Reactie #68 Gepost op: 30 januari 2013, 18:02:04 »
Het bollenbed komt op volle toeren blijkbaar, Danny !
Jouw bed heeft blijkbaar een paar dagen voorsprong tegen mijn verzameling die nu al een 3 tal weken binnen staat..  ))4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re:In het bollenbed
« Reactie #69 Gepost op: 30 januari 2013, 18:10:58 »
Deze middag was het nog zonnig hier en kon ik even genieten van Crocus biflorus subsp. nubigena , die zich van zijn mooiste kant liet zien !  ;D ( zie foto 1,2,3 )
Ook crocus fleischeri kwam in bloei maar nog niet volledig open ( zie foto 4)


Skitterend!

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:In het bollenbed
« Reactie #70 Gepost op: 30 januari 2013, 19:20:29 »
Het bollenbed komt op volle toeren blijkbaar, Danny !
Jouw bed heeft blijkbaar een paar dagen voorsprong tegen mijn verzameling die nu al een 3 tal weken binnen staat..  ))4



Een zuiders klimaat hier in het bollenbed , Luc  ;)
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16476
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:In het bollenbed
« Reactie #71 Gepost op: 30 januari 2013, 20:26:01 »
Ik sta er ook van versteld dat uw krokussen al zo ver staan, Danny. Ieper moet toch wel het warmste plekje aan de rivièra zijn. Mooie korolkowii trouwens.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lida Lourens

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1388
Re:In het bollenbed
« Reactie #72 Gepost op: 30 januari 2013, 23:11:28 »
Danny, van al het werk van vorig jaar om een bollenbed te creeren, pluk je nu de vruchten.
Schitterende Krokussen en al zo lekker vroeg in het seizoen. Geweldig resultaat.
groet Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:In het bollenbed
« Reactie #73 Gepost op: 31 januari 2013, 19:02:59 »
Lida en Frankie ,

Bedankt voor jullie reactie ! Ik heb deze winter al veel plezier gehad aan mijn bollenbed , ik kan de ontwikkelingen goed opvolgen omdat het aansluit aan het terras . Heb geluk om zo een plaatsje te hebben in
de tuin die goed geschikt is voor dit soort bollen . Ik had vorig jaar ingezien dat er met dat plaatje iets mee aan
te vangen was . Het is heel zonnig in de winter en beschut tegen noord en oostenwind en deels onder de dakoversteek . Ik had vroeger dit plaatsje nooit benut omdat er daar anders niets wilt groeien door de droogte .
Ben heel blij dit plaatsje nu te kunnen benutten en heb nog plaats om uit te breiden .......... ;D
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16476
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:In het bollenbed
« Reactie #74 Gepost op: 31 januari 2013, 21:32:12 »
Lida en Frankie ,

Bedankt voor jullie reactie ! Ik heb deze winter al veel plezier gehad aan mijn bollenbed , ik kan de ontwikkelingen goed opvolgen omdat het aansluit aan het terras . Heb geluk om zo een plaatsje te hebben in
de tuin die goed geschikt is voor dit soort bollen . Ik had vorig jaar ingezien dat er met dat plaatje iets mee aan
te vangen was . Het is heel zonnig in de winter en beschut tegen noord en oostenwind en deels onder de dakoversteek . Ik had vroeger dit plaatsje nooit benut omdat er daar anders niets wilt groeien door de droogte .
Ben heel blij dit plaatsje nu te kunnen benutten en heb nog plaats om uit te breiden .......... ;D

Aha, het bollenbed ligt voor een deel onder een dakoversteek? Vandaar dat daar bollen kunnen gehuisvest worden die een droge zomerrust nodig hebben.
Lichtervelde, West-Vlaanderen