Crocus 2025

Gestart door Frankie Wulleman, 1 januari 2025, 09:17:45

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Een eerste nagenoeg volledig witte C. cartwrightianus met een eerste bloem.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Een eerste bloem op Crocus boryi x Crocus tournefortii

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 oktober 2025, 14:34:55Crocus zubovii ...En ook nog een goulimyi zaailing die zich genesteld heeft in een kleine akelei ...
Ook de eerste witte goulimyi staat nog mooi te wezen.

Mooie compacte witte goulymyi, Kris.

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 oktober 2025, 11:59:20
Citaat van: Danny Bonnez op  3 oktober 2025, 19:30:13C.goulimyi zaait ook goed uit in uw tuin , Luc , een heel natuurlijke look !  ((14

Doet hij zeker Danny !  Bij dit stormweer ben ik toch heel blij dat deze (langbenige) Crocus goulimyi 'Mani white' veilig en wel in zijn pot can bloeien !  ;)

Mooi potteke, Luc. Een voordeel dat die langbenige goulimyi binnen kunnen staan.
Hier heb ik een partijtje zelf gezaaide goulimyi buiten in de tuin. De wind heeft ze wat door elkaar geschud. Er zit echter van alles tussen, van wit tot paars.

Frankie Wulleman

Crocus tournefortii wurmt zich door een Veronica.

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 oktober 2025, 22:16:37Een eerste bloem op Crocus boryi x Crocus tournefortii

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 oktober 2025, 22:14:17Een eerste nagenoeg volledig witte C. cartwrightianus met een eerste bloem.

Mooi om te zien Frankie , hier nog geen cartwrichtianus in bloei
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 oktober 2025, 22:22:10
Citaat van: Luc Gilgemyn op  5 oktober 2025, 11:59:20
Citaat van: Danny Bonnez op  3 oktober 2025, 19:30:13C.goulimyi zaait ook goed uit in uw tuin , Luc , een heel natuurlijke look !  ((14

Doet hij zeker Danny !  Bij dit stormweer ben ik toch heel blij dat deze (langbenige) Crocus goulimyi 'Mani white' veilig en wel in zijn pot can bloeien !  ;)

Mooi potteke, Luc. Een voordeel dat die langbenige goulimyi binnen kunnen staan.
Hier heb ik een partijtje zelf gezaaide goulimyi buiten in de tuin. De wind heeft ze wat door elkaar geschud. Er zit echter van alles tussen, van wit tot paars.

Knap groepje en heel natuurlijk uitzicht Frankie  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 oktober 2025, 22:26:49Crocus tournefortii wurmt zich door een Veronica.

Ziet er heel goed uit , staat er daar heel mooi bij Frankie !  ((3 
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Een eerste vorm van Crocus niveus komt in bloei

Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Uit zaad opgekweekt van de crocusgroep 2021 , bloeit voor het eerst , Crocus goulimyi

Een volgende vorm van Crocus hatayensis begint er ook aan
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Deze is hier nieuw , Crocus pulchellus 'Alba'

Een groepje Crocus pulchellus
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Een volgende vorm van Crocus mathewii
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op  6 oktober 2025, 19:28:28Een volgende vorm van Crocus mathewii

Ze zijn allemaal even mooi Danny !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op  6 oktober 2025, 19:24:39Deze is hier nieuw , Crocus pulchellus 'Alba'
Een groepje Crocus pulchellus

Wow , ik wist niet dat er een witte vorm van bestond Danny  --6 
Je groepje pulchellus staat er heel goed bij ! Hier was pulchellus in de rotstuin wat minder dit jaar. Hij is tussen een pol goulimyi geraakt en ik heb de indruk dat die laatste sterker is en hem een beetje weg concureert...

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op  6 oktober 2025, 19:16:25Een eerste vorm van Crocus niveus komt in bloei

Altijd een feest !