Auteur Topic: Dactylorhiza en meststof  (gelezen 1968 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Dactylorhiza en meststof
« Gepost op: 26 mei 2011, 22:43:49 »
Ik schreef het al eens , maar zet het even hier om er een topic apart over te maken

over dactylorhiza en mest heb ik nog een eigenaardige opmerking : 3 jaar geleden gaf ik een dactyloriza aan een vriendin om in haar vijver te zetten -  ze had hem niet uit het potje gedaan en gewoon op een ondiepe plaats gezet - ( stond zelfs in de winter helemaal onder water ) het jaar daarop zag ik toevallig dat ze een heleboel blauwe korrel aan die plant   had gegeven ! Ik dacht , die plant zal het niet lang overleven. Dit voorjaar heeft ze hem in een groter mandje gezet  en ondertussen is deze plant  heel mooi en groot  geworden met wel  12 prachtige bloeiaren   !
Mijn dactylorhiza's in de vijvermandjes maken nauwelijks zijscheuten en zijn heel wat kleiner - ze komen wel elk jaar terug .
Ik kan wel aannemen dat er in de natuur ook wel bemesting van orchideeën kan gebeuren door wilde dieren en dat ze daar niet direct van dood gaan , maar zelf durf ik het toch niet toepassen
groetjes
Lily-Anne

Hier is dan de foto - als ik het zo zie , dan zal ik toch ook eens moeten experimenteren met blauwe korrel bij een exemplaar
binnenkort krijg ik nog nieuwe foto's van deze plant en zal ze ook proberen te plaatsen

« Laatst bewerkt op: 10 juni 2011, 21:52:15 door Lily-Anne Vereecken »

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dactylorhiza en meststof
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2011, 21:50:58 »
hier is dan een foto van de dactylorhiza plant van een vriendin , waarvan in vorig bericht sprake is , maar een beetje later en in volle glorie -
 wat blauwe korrel kan doen !!!???   Ik zou het zelf niet geloven ,als ik het niet met eigen ogen had gezien
gr L.A.
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2011, 20:15:29 door Lily-Anne Vereecken »

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Dactylorhiza en meststof
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2011, 19:18:17 »
Die staan er alleszins prachtig bij, Lily-Anne.
Lichtervelde, West-Vlaanderen