Auteur Topic: Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011  (gelezen 16324 keer)

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #15 Gepost op: 8 december 2010, 21:05:10 »
Als er cactussen bij zitten wordt het nog interessanter, hoewel mijn voorkeur betreft die stekeldingen uitgaat naar de Mexicanen. ;D ;D

Hummm , ik denk dat je nog aardig gaat verschieten Gerrit...Vooral omdat deze gasten winterhard zijn!  ;)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #16 Gepost op: 9 december 2010, 08:10:45 »
die foto met de bergen en de calceolaria en ... is echt om te watertanden !!! ik ben heel benieuwd naar de andere foto's en ben ook benieuwd welke zaden en stekjes je van ginder hebt meegebracht en hoe die het hier doen - of was dat ten strengste verboden ?
Een lezing maken en selecteren uit zoveel foto's zal niet simpel zijn en heel wat tijd vragen - in ieder geval al bedankt op voorhand
ik kijk er al naar uit 
Lily-Anne

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #17 Gepost op: 9 december 2010, 13:51:10 »
Kris, graag zou ik als organisator van deze reis de lezing van jou graag willen bijwonen, maar net als vorige lezing van Artur Nicholls wist mijn agenda zich niet aan te passen.
Was misschien anders een mooie gelegenheid geweest om het middagprogramma op te vullen met een lezing van onze laatste Z. Amerika reis.
Indien er hiervoor interesse bestaat houdt ik me voor een volgende keer zeker aanbevolen.
Inien er  nog serieuze liefhebbers zijn voor onze volgende reis naar de Argentijnse Andes ( provincie Mendoza) in januari 2012,,,,,, er zijn nog enkele plaatsen vrij.
Een unieke gelegenheid om al deze schoonheden die Kris vertoont in levende lijve te aanschouwen.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #18 Gepost op: 9 december 2010, 20:34:08 »
Kris, graag zou ik als organisator van deze reis de lezing van jou graag willen bijwonen, maar net als vorige lezing van Artur Nicholls wist mijn agenda zich niet aan te passen.
Was misschien anders een mooie gelegenheid geweest om het middagprogramma op te vullen met een lezing van onze laatste Z. Amerika reis.
Indien er hiervoor interesse bestaat houdt ik me voor een volgende keer zeker aanbevolen.
Inien er  nog serieuze liefhebbers zijn voor onze volgende reis naar de Argentijnse Andes ( provincie Mendoza) in januari 2012,,,,,, er zijn nog enkele plaatsen vrij.
Een unieke gelegenheid om al deze schoonheden die Kris vertoont in levende lijve te aanschouwen.

Oei oei, dat is heel spijtig Ger  :(   want ik wou je nog deze avond contacteren om inderdaad te vragen om het namiddagprogramma op te vullen.
De eerste vraag was dan om iets te brengen over de cultuur van al die Zuid-Amerikaanse schoonheden. Er is allicht niemand in de lage landen die er zoveel kan over vertellen. "Plan B " bestond erin om te vragen om  je "Rosulate Viola -toer" achter mijn reeks te brengen. Ja dat was een heel mooi schema geweest maar niet aan te doen zeker ... Uiteraard blijf je meer dan welkom om een keertje ons " sprekersgestoelte" te bestijgen ! Dit aanbod gaan we zeker met fluo noteren ...  
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Hendrik Van Bogaert

  • Rotsplantfanaat
  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 309
  • Geslacht: Man
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #19 Gepost op: 9 december 2010, 22:34:15 »
Kom zeker kijken!
Hendrik

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #20 Gepost op: 10 december 2010, 11:19:48 »
Kris en alle andere forumisten, alles is anders gelopen als verwacht. Heb deze ochtend mijn lopende afspraak kunnen verzetten en kom naar Gent om het middag programma op te vullen met een lezing van onze laatste 2010 Viola Tour in N. Patagonie ( provincie Neuquen in Argentinie ) en eventueel indien gewenst om een toelichting te geven over de cultuur van deze niet alledaagse vegetatie.
Ook van deze lezing alvast een voorproefje:
Viola cotyledon
Viola cotyledon x columnaris
Oxalis erythrorhyza

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #21 Gepost op: 10 december 2010, 12:02:45 »
Schitterend nieuws Ger !
Dat wordt een echte "Latino" dag !!  :o  Een prachtig programma als je't mij vraagt !
Wéér een reden om er naar uit te kijken !   :) :)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #22 Gepost op: 10 december 2010, 15:59:33 »
Heel leuk, Ger.

Ik heb ooit eens geprobeerd om één van die rosulate Viola's (ik denk dat het V. cotyledon was) te zaaien...dat resulteerde in een interessante mislukking...dus ik kijk al uit naar je cultuurtips.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #23 Gepost op: 10 december 2010, 17:48:00 »
Kris en alle andere forumisten, alles is anders gelopen als verwacht. Heb deze ochtend mijn lopende afspraak kunnen verzetten en kom naar Gent om het middag programma op te vullen met een lezing van onze laatste 2010 Viola Tour in N. Patagonie ( provincie Neuquen in Argentinie ) en eventueel indien gewenst om een toelichting te geven over de cultuur van deze niet alledaagse vegetatie.

Excellent nieuws Ger ! Reeds op voorhand bedankt om dit te willen regelen.   
Ik denk dat er inderdaad wel veel navraag is naar cultuurtips, dus ja heel graag  8)
Latinoday dus op 5 februari .......ja ook Luc lijkt er al van te dromen  ;)


Kom zeker kijken!
Hendrik

 
Ik zal ervoor zorgen dat je ook wat bolgewassen ziet Hendrik ,en wie weet...een nieuwe onbekende Onco uit Zuid-Amerika  ;)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #24 Gepost op: 10 december 2010, 17:50:34 »
Heel leuk, Ger.
Ik heb ooit eens geprobeerd om één van die rosulate Viola's (ik denk dat het V. cotyledon was) te zaaien...dat resulteerde in een interessante mislukking...dus ik kijk al uit naar je cultuurtips.

Dan zit je die dag op het juiste adres Wim !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #25 Gepost op: 10 december 2010, 17:54:46 »
die foto met de bergen en de calceolaria en ... is echt om te watertanden !!! ik ben heel benieuwd naar de andere foto's
Een lezing maken en selecteren uit zoveel foto's zal niet simpel zijn en heel wat tijd vragen - in ieder geval al bedankt op voorhand
ik kijk er al naar uit 
Lily-Anne

Tof dat het in de smaak valt Lily-Anne.
Het is idd niet simpel ...., het vraagt veel discipline en het karakter om een strenge selectie te maken.Graag gedaan om dit te delen met ons VRV-gezelschap.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Hendrik Van Bogaert

  • Rotsplantfanaat
  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 309
  • Geslacht: Man
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #26 Gepost op: 10 december 2010, 19:46:04 »
Kris en alle andere forumisten, alles is anders gelopen als verwacht. Heb deze ochtend mijn lopende afspraak kunnen verzetten en kom naar Gent om het middag programma op te vullen met een lezing van onze laatste 2010 Viola Tour in N. Patagonie ( provincie Neuquen in Argentinie ) en eventueel indien gewenst om een toelichting te geven over de cultuur van deze niet alledaagse vegetatie.
Ook van deze lezing alvast een voorproefje:
Viola cotyledon
Viola cotyledon x columnaris
Oxalis erythrorhyza

Vind die violen waanzinnig!
Ben bijzonder geïnteresseerd om iets meer te horen of de cultuur van deze onmogelijke viooltjes!
Hendrik

Gerrit Roest

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #27 Gepost op: 10 december 2010, 21:21:07 »
Fijn dat je tijd wilt en kunt maken Ger.
Ik had gisteren, na jouw bericht dat je niet kon komen even jouw reisverslag doorgekeken wat wij zouden gaan missen. :(
Vandaag is alles anders en gaan wij van al dit moois genieten. :D :D
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #28 Gepost op: 10 december 2010, 21:31:03 »
Ger, heel leuk dat je Kris zal vervoegen op onze lezingdag. Dit zal de Patagoniëtrip nog meer kleur geven dan dat hij al had. Alvast bedankt voor de moeite en het aanpassen van uw agenda.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Voorjaarsbijeenkomsten van 5 februari en 5 maart 2011
« Reactie #29 Gepost op: 11 december 2010, 13:30:40 »
Ger, heel leuk dat je Kris zal vervoegen op onze lezingdag. Dit zal de Patagoniëtrip nog meer kleur geven dan dat hij al had. Alvast bedankt voor de moeite en het aanpassen van uw agenda.

Het is een genoegen voor mij om naar Gent te komen en persoonlijk kennis te maken met jullie vereniging.
Hopelijk zijn er aardig wat mensen die deze dag niet willen missen.
In ieder geval zal ik proberen om de meeste cultuur vragen omtrent deze toch niet makkelijke planten te beantwoorden.  ::)