Auteur Topic: Open tuin dagen bij Jack van der Sterren in Reuver(NL)-mei/juni 2011  (gelezen 3246 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Bericht van Jack van der Sterren :

Open dagen

Ieder jaar gedurende een aantal dagen in mei en juni is er op zondag van 10.00 tot 17.00 de gelegenheid tot het bezichtigen van mijn 550m2 grote rotstuin. In deze tuin zijn meer 60 ton verschillende soorten stenen verwerkt, waaronder lava, tuf, maanrots en maaskeien er is gebruik gemaakt van een variabele beplanting. Het oudste gedeelte van de tuin is ongeveer 19 jaar oud.

In deze 19 jaar zijn steeds aanpassingen en verbeteringen gemaakt. De rozenboog, een overblijfsel van mijn vorige tuin is bemetseld met een halve ton lavastenen, waarop verschillende rotsplanten gedijen. Verder zijn er twee vijvers aangelegd waarvan een met waterval.
Tevens zijn er in de tuin zelfgemaakte en natuurstenen troggen te bewonderen, evenals vele kleine coniferen waarvan verschillende in vorm gesnoeid.

Eveneens bevindt er zich een 22m2 grote succulenten kas, opgebouwd in rotsformatie, met een verzameling cactussen en vetplanten.
Het fijne van mijn hobby vind ik nog altijd het zaaien en stekken, waaruit tijdens de open dagen dan ook altijd planten te koop worden aangeboden tegen liefhebbers prijzen.

 Is uw interesse gewekt, kom dan naar Reuver om de tuin in haar volle schoonheid te bewonderen. U bent van harte welkom. Uit de reacties van vorige bezoekers is te merken dat zij het zeker de moeite waard vonden.

Data opendagen 2011: zaterdag 14 mei en zondag 15 mei, donderdag 2 Juni (Hemelvaart)en Pinksterweekeinde zondag 12 juni en maandag 13 juni .

Mocht u niet in de gelegenheid zijn om tijdens de open dagen in mei de tuin te komen bezichtigen, kunt u altijd telefonisch een afspraak maken.
Mocht u de tuin willen bezoeken, zou ik u willen aanraden om de route te plannen via de routeplanner van de ANWB, ivm werken aan de rondweg

Jack van der Sterren
Industriestraat 70
5953 LZ Reuver
Tel. 077-4743687    GSM: 06-29503245         Email: info@rotstuin.com


« Laatst bewerkt op: 30 maart 2011, 18:19:18 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Open tuin dagen bij Jack van der Sterren in Reuver(NL)-mei/juni 2011
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2011, 21:28:30 »
Dit is inderdaad ook een mooi tuin .
ben er al 2 x geweest.
voor diegene die alvast willen zien hoe zijn tuin er globaal uitziet.
is hier de internetsite
ook de moeite waard om een kijkje te nemen.
http://www.rotstuin.com/page.php?1
veel kijkplezier