Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Genieten in de Dolomieten

<< < (2/7) > >>

Kris De Raeymaeker:
Haha ook Pim is back in town.De titel rijmt erop los maar de beelden beklijven nog meer.
Die Potentilla nitida is toch altijd zo'n schitterende plant in de bergen! Maar ook die andere Europese bergplanten mogen er zijn.Ja we vergeten ze tegenwoordig wel eens met al onze verre bestemmingen.Bedankt om ons mee te nemen Pim en laat maar komen zou ik zeggen.
Trouwens met die 900 foto's ben je nog braaf geweest ...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Pim Hols op  9 augustus 2010, 21:26:14 ---Een impressie van de omgeving bij Predazzo ter hoogte van Rifugio torre di Pisa.
Misschien overbodig om te vermelden, maar de naam heeft betrekking op de (scheve) stand van een aantal 'bergpieken'.

--- Einde van citaat ---

Prachtige screes overigens ,groeiden daar ook nog planten op ?

Frankie Wulleman:
Pim is terug, en hoe. Prachtige foto's, man. Ik denk dat ik mijn grenzen maar eens ga verleggen, de komende jaren. Blijkbaar zijn al die planten daarginds ook heel wat later dan bij ons in bloei.

Luc Gilgemyn:
Schitterende start Pim !!
Als ik het goed heb komen er nog 800+ foto's...  :P ;D ;D
Uitstekend voer voor ons, canapĂ© toeristen !!  ;)

Doe zo voort - de Dolomieten zijn nauwelijks te kloppen als het om de flora gaat (en de landschappen !!).
Alvast dank voor het posten !

Pim Hols:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  9 augustus 2010, 22:17:58 ---
--- Citaat van: Pim Hols op  9 augustus 2010, 21:26:14 ---Een impressie van de omgeving bij Predazzo ter hoogte van Rifugio torre di Pisa.
Misschien overbodig om te vermelden, maar de naam heeft betrekking op de (scheve) stand van een aantal 'bergpieken'.

--- Einde van citaat ---

Prachtige screes overigens ,groeiden daar ook nog planten op ?

--- Einde van citaat ---
Op de 'verse' screes groeit nog niet al teveel. Die dien je ook behoedzaam over te steken in verband met het verschuiven van de grove 'steenslag'. De eerste bewoners zijn natuurlijk de bekende Linaria alpina, Papaver alpinum, wat Cerastiumsoorten, Minuartia Verna en de nodige grassen. Ook nestelde de Rose Ganzerik zich daar graag.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie