Auteur Topic: Foto van de dag  (gelezen 505917 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Foto van de dag
« Reactie #180 Gepost op: 22 november 2011, 21:00:31 »
Zo'n ruim, landelijk uitzicht heb ik hier ook zo ongeveer en dat is inderdaad een prettig gegeven, Cor.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #181 Gepost op: 23 november 2011, 10:47:20 »
Wie weet welke taferelen spelen zich 's nachts af in dat hok  ;) ::) zou ze gepest worden ? of komt er 's nachts soms een rat op bezoek ?
Zou ze niet bevriezen als het erg vriest buiten ?

groetjes
Lily-Anne

Ze staat inderdaad onderaan de pikorde...pesten zou ik dat niet echt noemen maar het komt wel in de buurt  :( ....ze heeft echter een zitstok helemaal voor haar alleen in het hok.
De andere kippen (en de haan) gaan wel goed op stok en het hok wordt 's avonds afgesloten zodat er geen ratten (en vossen) in het hok kunnen.
We zetten ze iedere avond net na het vallen van de avond wel op haar zitstok in het hok en dan blijft ze mooi zitten tot de morgen. Daar ze niet veel groter is dan een gewone reisduif vind ik het ook geen goed idee om haar buiten te laten in de kou....'s zomers laten we ze wel zitten.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #182 Gepost op: 23 november 2011, 10:48:48 »
Mist en nevel zijn niet mijn favoriete weerverschijnselen, maar soms, heel soms heeft het toch wel iets....

Stemmige foto Wim, klasse !! Als dat je uitzicht vanuit de tuin is, ben ik erg jaloers. Had dat hier tot voor kort ook, nu hebben ze de zaak volgebouwd.

Das inderdaad het zicht vanuit onze tuin....ik hoop dat ze hier ook niet alles beginnen vol te bouwen, we wonen wel in een (nu toch nog  ::)) agrarisch gebied.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Foto van de dag
« Reactie #183 Gepost op: 23 november 2011, 17:14:42 »
Vandaag wil ik u foto's tonen uit Explorer's Garden. Deze tuin ligt in het stadje Pitlochry, centraal gelegen in Schotland. Deze tuin is gewijd aan de vele plantenjagers die uit Schotland kwamen. Deze planthunters waren zowel botanisten als avonturiers. Zij kregen te maken met scheepsrampen, geraakten soms in slavernij, moesten het hoofd bieden aan piraten en op de plek van bestemming keerde een vijandige inheemse bevolking zich tegen de indringers. Maar ja, eeuwige roem was hun deel. Zij leven voort in de plantennamen. Het geslacht Forsythia bv, is genoemd naar ene William Forsyth.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #184 Gepost op: 23 november 2011, 21:20:06 »
Schitterende beelden Gerrit !  Die Meconopsissen toch....  ((6
Ik bezocht dezelfde tuin in midden mei 2010 Gerrit en ik herinner mij die muurtjes in halve cirkels levendig, vooral omdat ze volgepakt stonden met Meconopsisplanten.
Door de koude en lange (!) winter van dat jaar bloeiden ze toen jammer genoeg nog niet...  :(  en dan die combinatie met de kandelaar Primula's...  ((3

Blij dat je mijn gemis van twee jaar terug met je foto's enigszins goed maakt !  ;D
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Foto van de dag
« Reactie #185 Gepost op: 25 november 2011, 12:58:50 »
Vandaag geen gewone foto van de dag. Tijdens het zoeken op het forum stuitte ik op de naam van het lid Rika van Delden en haar tuin Tuinfleur. Haar tuin is te bezoeken en ik bewaar aan mijn bezoek daar goede herinneringen. Het was een prachtige dag in de vroege zomer. We waren aan het fietsen, mijn vrouw en ik, en zagen daar een bordje met 'Kijktuin'. Vanaf de straat leek het een smalle tuin, dat kon niet veel zijn dachten we, maar al verder lopend vielen we van de ene verbazing in de ander. Uiteindelijk bleek de tuin honderden meters diep te zijn. Helaas is een bezoek, zeker voor Vlamingen bijna niet mogelijk. Het is ergens in noord-Groningen, zo'n beetje tegen de Poolcirkel. Maar ik nodig u uit om haar website te bezoeken. Vanuit uw luie zetel ziet u wat wij in werkelijkheid zagen.
De foto is zo maar een van de foto's, die ik van de site heb gehaald. Een aurikel.

http://www.tuinfleur.nl/

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto van de dag
« Reactie #186 Gepost op: 25 november 2011, 13:21:39 »
Het is echt niet bijna aan de poolcirkel!!!
Het is altijd erg vreemd, dat de afstand van het noorden naar het zuiden kleiner is als de afstand van het zuiden naar het noorden. Rika en ik kunnen wel in 1 dag op en neer naar Kalmthout, of naar Nettetal, of naar de Boschhoeve, of naar Annie Fallinger. Maar omgekeerd is dat veeeel verder.
Schrik maar niet, Gerrit, ik bedoel het niet zo fel als het lijkt.  ))6
En je hebt groot gelijk, het is een prachtige tuin. Rika en Pieter werken er erg hard en vinden het heerlijk, als anderen daar van mee genieten.
Ook eind februari/begin maart is het de moeite waard om naar het noorden te komen voor de twee sneeuwklokjeszondagen, waar zij ook aan meedoen. Ik zal binnenkort eens een paar foto's opzoeken en plaatsen van deze evenementen.
Gerrit, ik vind het erg leuk, dat je haar tuin zo aanbeveelt. ((4
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #187 Gepost op: 25 november 2011, 14:27:50 »
Net even een (virtueel) wandelingetje gemaakt door de tuin van Mevr. van Delden... nou moe, dat loonde wel even de moeite !  Wat een pracht van een tuin en zo tot in de puntjes verzorgd !  :o  Je zou er zo voor tot aan de Poolcirkel rijden...  ))5
Dank om er de aandacht op te vestigen Gerrit en laat vooral niet na die sneeuwklokjeszondagen neer te poten in het daarvoor voorziene topic Lina.  Wie weet binden we dan de langlaufski's niet aan om er van uit het diepe Zuiden zo naar toe te glijden...  ;D ))6
« Laatst bewerkt op: 25 november 2011, 16:23:03 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #188 Gepost op: 25 november 2011, 14:29:17 »
Prachtige druppels Luc !!  met tele gemaakt ?
groetjes
Lily-Anne

Een goede macro lens doet wonderen Lily-Anne...  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Foto van de dag
« Reactie #189 Gepost op: 25 november 2011, 17:03:05 »
Het is echt niet bijna aan de poolcirkel!!!
Het is altijd erg vreemd, dat de afstand van het noorden naar het zuiden kleiner is als de afstand van het zuiden naar het noorden.

Na mijn grapje over de poolcirkel, moet ik nu echt wat serieuze dingen over Groningen zeggen. Veel mensen in ons land weten niet hoe mooi het daar is. Vooral het noorden vind ik fascinerend, vooral in de zomer, als het land bebouwd is met graan. Het heeft ook veel schilders geinspireerd. En dan in dit wijdse landschap liggen daar de terpdorpen met de romaanse kerkjes met hun zadeldak. De sleutel van de kerk is te bekomen op de hoek en je bent geheel alleen in de Middeleeuwen.


Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto van de dag
« Reactie #190 Gepost op: 25 november 2011, 19:09:48 »
Luc, namens de deelnemers van de Sneeuwklokjeszondagen, van harte welkom! We zullen jullie in de watten leggen en er een leuke rondrit van maken in de regio. Deze uitnodiging geldt voor alle forumleden, natuurlijk.

Gerrit, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Hier hebben we nog ruimte, prachtige blauwe luchten, schone lucht, prachtige tuinen, borgen een bronnenbad en TIJD! Ik ga altijd graag naar het westen of het zuiden, maar kom nog liever weer terug in het noorden. Onze slogan is immers ook: Er gaat niets boven Groningen!

Ben ik nu te chauvinistisch? ))2
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Foto van de dag
« Reactie #191 Gepost op: 25 november 2011, 22:14:09 »
Bedankt gerrit voor de site van deze mensen de posten.
zij verdienen een hartelijke ((3 ((3 voor de tuin en  ((13 .
bij het zien zijn er heel wat ((2 ((2 ((7 ((7 en 'o' en 'a' gevallen.
Hier komt een mens tot rust.
na het bekijken van de tuin dan natuurlijk. ;D

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #192 Gepost op: 27 november 2011, 21:29:58 »
Voor de foto van de dag (hmm, dat zijn er eigenlijk 4 geworden... even een dichterlijke vrijheid...  ))4) gaan we nog eens naar Noord-Amerika.  Meer bepaald naar een wonder van de natuur Bryce Canyon genaamd.  Dit natuurfenomeen is in de staat Utah in de Midwest gelegen.
Op een hoogvlakte van ca 2000 m boven de zeespiegel vind je er een canyon met de meest vreemdsoortige rotsformaties die men zich maar kan indenken.   De regen en (vooral) de wind hebben over vele tienduizenden jaren de rotsen dermate geërodeerd dat je het niet voor mogelijk houdt.  Je kan je er uren en dagen op vergapen, het blijft even fascinerend... hier een kleine glimp !
(misschien laat Cor er ons ook nog iets van zien in zijn USA topic)

Sorry voor de kwaliteit van de beelden... het zijn ingescande foto's.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Foto van de dag
« Reactie #193 Gepost op: 27 november 2011, 21:40:45 »

(misschien laat Cor er ons ook nog iets van zien in zijn USA topic)
 
Ja Luc dat was wel de bedoeling maar ja nu is het gras al voor men voetjes weggemaaid --13 --13.
Wist je trouwens dat deze canyon bij toeval werd ontdekt door een boer die in het najaar een aantal koeien kwijt was en al zoekende naar deze dieren er bij toeval in terecht kwam. In tegenstelling tot de Grand Canyon is deze niet ontstaan door een rivier maar puur door erosie door smeltwater en, zoals je al schreef, wind. Er zijn hele grotten in uitgesleten. Éen van de mooiste natuurverschijnselen die ik in m'n leven heb gezien.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #194 Gepost op: 27 november 2011, 22:03:02 »

(misschien laat Cor er ons ook nog iets van zien in zijn USA topic)
 
Ja Luc dat was wel de bedoeling maar ja nu is het gras al voor men voetjes weggemaaid --13 --13.
Wist je trouwens dat deze canyon bij toeval werd ontdekt door een boer die in het najaar een aantal koeien kwijt was en al zoekende naar deze dieren er bij toeval in terecht kwam. In tegenstelling tot de Grand Canyon is deze niet ontstaan door een rivier maar puur door erosie door smeltwater en, zoals je al schreef, wind. Er zijn hele grotten in uitgesleten. Éen van de mooiste natuurverschijnselen die ik in m'n leven heb gezien.

Oeps...  ((15 ik wou je niet voor de voeten lopen Cor...  ))8
Maar je kan zonder de minste schroom nog wat extra kiekjes posten... ik (en wellicht velen met mij) krijg er toch nooit genoeg van.
Ik ben er twee keer geweest - de eerste keer een paar uur, maar een paar jaar later ben ik er speciaal terug gekeerd om eens in de canyon af te dalen en nog meer te genieten.  Een onvergetelijke ervaring !!  ((11  Het enige probleem vond ik dat ik er maar niet in slaagde de grootsheid van het landschap in foto's te vatten... die dingen zijn veel groter en indrukwekkender dan ze op foto lijken...  maar goed, dat is echt wel een klein probleem.

Dat verhaal van die boer en zijn koeien herinner ik mij ook... als je bedenkt dat we zonder die koeien al die schoonheid hadden moeten missen...  --7
Harelbeke-West-Vlaanderen