Auteur Topic: Cypripedium  (gelezen 189142 keer)

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15564
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Cypripedium
« Reactie #645 Gepost op: Vandaag om 13:51:17 »
Het kan mijn inziens nog alleen in pot (of speciaal frame ) , buiten enkele uitzonderingen en dan is daar hier verassend genoeg ook calceolus bij.Die laatste doet het nog wel in het peatbed .
Cypripedium calceolus in volle ornaat zoals hij er nu bij staat ....
Als je het zo ziet is het wel mooi!
Ik hen
Ik heb lang cypripediums in de tuin gehad, maar uiteindelijk zijn ze allemaal na enkele jaren toch terug verdwenen.  --13

Ik denk dat we met velen zijn die de meeste soorten of zelfs allemaal kwijt zijn gespeeld in de tuin Herman ....Ik kan  zo wel een 5 tal liefhebbers noemen ...Ik bedoel dan in onze contreien (BelgiĆ« en Nederland ) Dat deze calceolus het nog wel doet zal waarschijnlijk toch zijn omdat het de enige Europese soort is ...Vermoed ik toch .Maar dan nog heb ik moeten zoeken naar een juiste plek ...We duimen dat die daar oud mag worden .... ;)
Hoe dan ook zijn er nog wel sterkere hybrides die misschien nog wel gaan lukken in de toekomst . De botanische soorten mogen we waarschijnlijk gedeeltelijk of helemaal afschrijven . In pot doen een aantal het hier verbazend goed ...
Nu ik heb in de tuin in Utrecht een paar grote en mooie groepen gezien waar ik echt van achterover viel van verbazing .Ik zal ze hier wel eens posten .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "