Auteur Topic: Folium Alpinum  (gelezen 5116 keer)

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Folium Alpinum
« Gepost op: 24 februari 2015, 23:18:33 »
Hallo iedereen!

Vandaag heb ik F.A. in de bus gekregen, op zich niet bijzonder als je je lidgeld betaald, maar blijkt dat het boekje in Duitsland heeft gezeten en ook dit kan gebeuren maar voor mij is dit nu al zeker de tweede keer na elkaar, ook het vorig nr kwam bij mij via Duitsland in de bus.
Mijn adres klopt het enige wat zou kunnen spelen is dat er voor het postnr BE staat, dit is hier niet gebruikelijk.
Ik ben ook lid van de Nederlandse Varen Vereniging hier heb ik geen probleem, maar wel een medelid uit de buurt hier heeft met het tijdschrift van de NVV het zelfde probleem hij krijgt ook z'n tijdschrift steeds via Duitsland.
Ik ben benieuwd of er nog andere Belgische NRV leden dit probleem hebben.(probleempje eigenlijk want op zich maakt het mij niet uit dat het tijdschrift een paar dagen later in de bus zit en via duitsland komt).

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Folium Alpinum
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2015, 09:16:17 »
Mensen van de NRV zullen dit al dan niet kunnen bevestigen, Hugo, maar ik denk dat het te maken heeft met het feit dat verzendingskosten voor het buitenland (België in dit geval) goedkoper zijn vanuit Duitsland dan vanuit Nederland.  Als je dan iemand hebt die vlak bij de grens woont, en je wipt die even snel over om die zendingen voor België daar op de bus te doen is dit zo gepiept...  ))4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Folium Alpinum
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2015, 21:31:23 »
Ook bij mij is dit het geval, Hugo, dat het tijdschrift eerst via Duitsland gaat. Vond dat eigenlijk ook al vreemd. Ik heb het iets later dan de anderen, geen probleem.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re: Folium Alpinum
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2015, 00:03:41 »
Ook bij mij is dit het geval, Hugo, dat het tijdschrift eerst via Duitsland gaat. Vond dat eigenlijk ook al vreemd. Ik heb het iets later dan de anderen, geen probleem.

Het is voor mij ook zeker geen probleem Frankie, Ik ging er van uit dat het boekje in Nederland op de post gedaan wordt en dat dan om de één of andere reden het sorteercentrum het adres linkt aan Duitsland en ik vermoede door de Letters BE voor het post nr.
Het trok mijn extra aandacht omdat ik verleden jaar het probleem van de man van de Nederlandse varen vereniging heb proberen op te lossen daar hij geen computer heeft, en hier ging het niet alleen om het tijdschrift maar bij hem is meerdere correspondentie veel te laat en sommige zelfs niet toegekomen, en deze gingen ook over Duitsland en waren zeker gepost in Nederland.

Als het zo is dat de NRV of de drukker F.A via Duitsland op stuurt naar de buitenlandse leden, omdat het goedkoper is hebben ze groot gelijk en voor ons komt het op een week niet aan.  ((12

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Folium Alpinum
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2015, 08:36:19 »
Ook bij mij is dit het geval, Hugo, dat het tijdschrift eerst via Duitsland gaat. Vond dat eigenlijk ook al vreemd. Ik heb het iets later dan de anderen, geen probleem.

Het is voor mij ook zeker geen probleem Frankie, Ik ging er van uit dat het boekje in Nederland op de post gedaan wordt en dat dan om de één of andere reden het sorteercentrum het adres linkt aan Duitsland en ik vermoede door de Letters BE voor het post nr.
Het trok mijn extra aandacht omdat ik verleden jaar het probleem van de man van de Nederlandse varen vereniging heb proberen op te lossen daar hij geen computer heeft, en hier ging het niet alleen om het tijdschrift maar bij hem is meerdere correspondentie veel te laat en sommige zelfs niet toegekomen, en deze gingen ook over Duitsland en waren zeker gepost in Nederland.

Als het zo is dat de NRV of de drukker F.A via Duitsland op stuurt naar de buitenlandse leden, omdat het goedkoper is hebben ze groot gelijk en voor ons komt het op een week niet aan.  ((12
Ja Hugo, we blijven Ollanders he.................. ))2

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Folium Alpinum
« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2015, 22:00:07 »
Gerard je bedoeld Nederlanders denk ik.
Hollanders niet hoop ik tenminste ik niet. -2(
Even een vraagje (wil geen eigen dunk hebben) maar hoe vonden jullie mijn verhaal over Les Menuires (3vallees) ?

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re: Folium Alpinum
« Reactie #6 Gepost op: 28 februari 2015, 22:09:33 »
Ja Hugo, we blijven Ollanders he.................. ))2
[/quote]

Gerard over Hollanders ga je mij geen kwaad woord horen zeggen, maar over Ollanders.......... -2( -2( -2(
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2015, 22:20:56 door Hugo Van Woensel »

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re: Folium Alpinum
« Reactie #7 Gepost op: 28 februari 2015, 22:19:29 »
Even een vraagje (wil geen eigen dunk hebben) maar hoe vonden jullie mijn verhaal over Les Menuires (3vallees) ?
[/quote]

Mijn interesse heb je Bert, ik ben de laatste jaren vooral naar Oostenrijk of Italie geweest en heb de laatste drie jaar een beetje te veel file gehad in Duitsland en ben van plan om volgend jaren een beetje de Frans/Zwitserse of Frans/Spaanse kant te gaan bewandelen, dit jaar heb ik helaas geen tijd om naar de bergen te gaan.

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Folium Alpinum
« Reactie #8 Gepost op: 1 maart 2015, 14:25:55 »
Mijn interesse heb je Bert, ik ben de laatste jaren vooral naar Oostenrijk of Italie geweest en heb de laatste drie jaar een beetje te veel file gehad in Duitsland en ben van plan......
Hugo ik wil je vooruitzicht niet bederven ))8, maar volgens mij is Frankrijk nóg beruchter om z'n files --11 om van Fransozen maar te  :-X :-X.

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Folium Alpinum
« Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2015, 20:49:22 »
Cor niks -3)( -3)( over fransen.
 ;D ;D

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re: Folium Alpinum
« Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2015, 21:05:38 »

Hugo ik wil je vooruitzicht niet bederven ))8, maar volgens mij is Frankrijk nóg beruchter om z'n files --11 om van Fransozen maar te  :-X :-X.
[/quote]

Klop wel Cor maar in Frankrijk zijn de files periodiek meestal met de verlof periodes, maar in Duitsland zijn ze gewoon continue aan wegenbouw bezig. wat op langere termijn wel ok is maar ik ga toch wachten tot hun asfalt op is daar -2( -2( -2(
Ik kan verlof nemen wanneer ik wil op mijn werk dus ga ik proberen de traditioneel drukke periodes te mijden.
Pas op eens aanschuiven vind ik niet zo erg maar verleden jaar heb ik alles bij elkaar een 5 uur stil gestaan met één stuk van bijna 3 uur over 11 km.
Toch bedankt voor de tip!

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Folium Alpinum
« Reactie #11 Gepost op: 1 maart 2015, 21:46:17 »

Hugo ik wil je vooruitzicht niet bederven ))8, maar volgens mij is Frankrijk nóg beruchter om z'n files --11 om van Fransozen maar te  :-X :-X.

Klop wel Cor maar in Frankrijk zijn de files periodiek meestal met de verlof periodes, maar in Duitsland zijn ze gewoon continue aan wegenbouw bezig. wat op langere termijn wel ok is maar ik ga toch wachten tot hun asfalt op is daar -2( -2( -2(
Ik kan verlof nemen wanneer ik wil op mijn werk dus ga ik proberen de traditioneel drukke periodes te mijden.
Pas op eens aanschuiven vind ik niet zo erg maar verleden jaar heb ik alles bij elkaar een 5 uur stil gestaan met één stuk van bijna 3 uur over 11 km.
Toch bedankt voor de tip!
[/quote]

Wat je zegt, Hugo, die Duitse autostrades zijn om bij te janken...heb er ook al meermaals in de file gestaan.
Lichtervelde, West-Vlaanderen