Planten > Rotsplanten

Lewisia

<< < (71/88) > >>

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Jean-Pierre Hensen op 29 mei 2021, 12:04:38 ---De eerste bloem van een nieuwe specie, lewisia nevadensis rosea x lewisia longipetala little mango

--- Einde van citaat ---

Heel bijzonder Jean-Pierre, is deze kruising een eigen experiment ??

Hier nog enkele bijzondere kleuren van Lewisia cotyledon - een fuchsia vorm, eentje in mooi warm oranje en een lichte zalmkleurige.

Een recente aanwinst : lewisia rediviva - roze

Jean-Pierre Hensen:
Luc, dit is eerder een toevallige (en heel gelukkige) kruising. Ik had maar 1 lewisia nevadensis rosea, en heb daarom zaad genomen van enkele bloemen, had 4 zaailingen verspeend, en dit is het resultaat. Maar bij nader inzien, en naar de bloem gekeken twijfel ik of het een kruising is met de little mango, vermoed eerder met een cotyledon, als ik nu de bloem en de stamper bekijk. De bloemen blijven ook maar 2 dagen bloeien. Ik blijf deze plant elke dag opvolgen. De vorige kruising is van dezelfde lewisia genomen, dus 2 totaal verschillende zaailingen van dezelfde plant. De bijgevoegde foto's zijn gisteren genomen

Jean-Pierre Hensen:
lewisia congdoni en een gele lewisia cotyledon sunset train

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Jean-Pierre Hensen op  3 juni 2021, 14:49:52 ---lewisia congdoni en een gele lewisia cotyledon sunset train

--- Einde van citaat ---

Mooie gele, Jean-Pierre, de bruine helmknoppen vallen op en doen me denken aan de L. longipetala 'Little mango', die heeft dat ook.

Luc Gilgemyn:
In de aardbeipot blijft het goed gaan met de aangeplante Lewisia's.

Een close-up van een oranje L. cotyledon, de kleuren verschillen vrij sterk al naar gelang het aantal dagen dat de bloem al open staat.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie