Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Vermeerderen van Orchidaceae

Eerste successen invitro zaaien

(1/2) > >>

Jan van Triest:
Hierbij wil ik jullie mijn eerste successen delen betreffend het zaaien van orchideeën .
Heb in mei van dit jaar Dactyloriza Majalis gezaaid. Heb de zaden ongeveer 45 minuten gesteriliseerd. Ik heb ze gezaaid op BM1. 22 november heb ik ze voor het eerst gereplated.
In augustus heb in Cypripedium Reginae gezaaid. De zaden heb ik 30 minuten gesteriliseerd. Ik heb ze gezaaid op BM2. Deze protoconen moet ik eerdaags replaten.
Voor beiden heb ik met het steriliseren 2 derde water en 1 derde bleek gebruik.

Groetjes jan

Jan van Triest:
Nog een paar foto's

Hugo Van Woensel:

--- Citaat van: Jan van Triest op 15 december 2013, 14:48:50 ---Hierbij wil ik jullie mijn eerste successen delen betreffend het zaaien van orchideeën .
Heb in mei van dit jaar Dactyloriza Majalis gezaaid. Heb de zaden ongeveer 45 minuten gesteriliseerd. Ik heb ze gezaaid op BM1. 22 november heb ik ze voor het eerst gereplated.
In augustus heb in Cypripedium Reginae gezaaid. De zaden heb ik 30 minuten gesteriliseerd. Ik heb ze gezaaid op BM2. Deze protoconen moet ik eerdaags replaten.
Voor beiden heb ik met het steriliseren 2 derde water en 1 derde bleek gebruik.

Groetjes jan

--- Einde van citaat ---

Dag Jan,

Lijkt mij boeiende materie! Is het mogelijk wat uitleg te geven wat is BM1 - BM2- replaten - enz .... hoe ga je te werk?

Alvast bedankt

Lily-Anne Vereecken:
Ik volg dit ook . Ben benieuwd naar de rest van uw info.

Jan van Triest:
Ik zal een nieuwe topic maken. Met titel Zo doe ik het.

Grt jan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie