Auteur Topic: Bloei maart - april 2011  (gelezen 124763 keer)

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re: Bloei maart - april 2011
« Reactie #465 Gepost op: 27 september 2014, 22:15:57 »
Jan, het betreft een onbeschreven Erigeron soort die ik jaren geleden tijdens mijn speakerstour in the V.S. heb gekregen als zaadgoed van een van de Amerikaanse leden. Zoals vermeld is deze soort verzameld op de Big Horn Mnts. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik naderhand nooit zelf op onderzoek ben gegaan om de identiteit te achterhalen. Maar hoe dan ook, voor mij persoonlijk is dit een van de mooiste en meest dankbare Erigeron soorten die ik in alle jaren heb gekweekt. Helaas kan ik je qua naamgeving niet op een duidelijk spoor zetten. Maar troost je met de gedachte dat er zoveel onbeschreven planten soorten in omloop zijn.

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re:Bloei maart - april 2011
« Reactie #466 Gepost op: 27 september 2014, 22:20:59 »
Ger heb jij wat meer info over de Erigeron sp. Big Horn Mnt ? Kan niets vinden op internet.  Bij jou gekocht dit najaar dacht ik.
Jan, ik ben Ger wel niet  ))8 ))8 maar mogelijk wordt Erigeron allocotus bedoeld. Dat is de enige die ik kan vinden in combinatie met de Bighorn Mountens.

Dank je Cor, als dat zo is waarom geeft hij dan deze naam. Is toch wat verwarrend. Maak morgen even een foto'tje.
Omgeving Roosendaal

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re:Bloei maart - april 2011
« Reactie #467 Gepost op: 28 september 2014, 10:20:38 »
Ger heb jij wat meer info over de Erigeron sp. Big Horn Mnt ? Kan niets vinden op internet.  Bij jou gekocht dit najaar dacht ik.
Jan, ik ben Ger wel niet  ))8 ))8 maar mogelijk wordt Erigeron allocotus bedoeld. Dat is de enige die ik kan vinden in combinatie met de Bighorn Mountens.

Dank je Cor, als dat zo is waarom geeft hij dan deze naam. Is toch wat verwarrend. Maak morgen even een foto'tje.

Foto'tje van de Erigeron
Omgeving Roosendaal

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re: Bloei maart - april 2011
« Reactie #468 Gepost op: 28 september 2014, 11:05:35 »
Jan, zolang er geen officiƫle species naam bestaat is het gebruikelijk alleen sp. te gebruiken en in dit geval het gebied tevens waar de soort endemisch is.

Henk Wolfs

  • Junior
  • **
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
Re: Bloei maart - april 2011
« Reactie #469 Gepost op: 28 september 2014, 12:53:11 »
Hallo Jan,

Probeer het eens onder mountains i.p.v. mountens; of onder Bighorn Fleabane.

Succes met de zoektocht; hopelijk is dit wat je zoekt.

Overigens nog complimenten voor je recent aangelegde crevice.

Met vriendelijke groeten,
Henk (raakt langzaamaan ook Fleabane-adept).
KLEIN > kleiner > mooist

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Bloei maart - april 2011
« Reactie #470 Gepost op: 28 september 2014, 16:13:22 »
Jan, zolang er geen officiƫle species naam bestaat is het gebruikelijk alleen sp. te gebruiken en in dit geval het gebied tevens waar de soort endemisch is.

Dank je Ger, weer wat geleerd. Als je een plantje koopt zoek je meestal thuis naar de info. Beter had ik het gelijk kunnen vragen aan je.  ((4
Omgeving Roosendaal

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Bloei maart - april 2011
« Reactie #471 Gepost op: 28 september 2014, 16:16:38 »
Hallo Jan,

Probeer het eens onder mountains i.p.v. mountens; of onder Bighorn Fleabane.

Succes met de zoektocht; hopelijk is dit wat je zoekt.

Overigens nog complimenten voor je recent aangelegde crevice.

Met vriendelijke groeten,
Henk (raakt langzaamaan ook Fleabane-adept).

Henk ook bedankt voor het meedenken, en voor het compliment.  ((4
Omgeving Roosendaal

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Bloei maart - april 2011
« Reactie #472 Gepost op: 28 september 2014, 16:33:55 »
Jan, het betreft een onbeschreven Erigeron soort die ik jaren geleden tijdens mijn speakerstour in the V.S. heb gekregen als zaadgoed van een van de Amerikaanse leden. Zoals vermeld is deze soort verzameld op de Big Horn Mnts. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik naderhand nooit zelf op onderzoek ben gegaan om de identiteit te achterhalen. Maar hoe dan ook, voor mij persoonlijk is dit een van de mooiste en meest dankbare Erigeron soorten die ik in alle jaren heb gekweekt. Helaas kan ik je qua naamgeving niet op een duidelijk spoor zetten. Maar troost je met de gedachte dat er zoveel onbeschreven planten soorten in omloop zijn.

 Dank voor de uitleg Ger.((4
Omgeving Roosendaal

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re: Bloei maart - april 2011
« Reactie #473 Gepost op: 28 september 2014, 21:37:51 »
Geen dank Jan, als er vragen zijn over een bepaalde plant, schroom niet om te vragen.
Altijd het beste om onduidelijkheid uit de wereld te ruimen.